اگر می خواهید تهویه مطبوع شما بهتر کار کند بخوانید

تاسیسات نیوز: فصل تابستان از راه رسیده است و حالا زمانی است که باید با گرما مقابله کرد. تهویه مطبوع با کولر گازی (AC) شما در فصل تابستان به بهترین دوست شما تبدیل می‌شود اما قبض سرسام‌آور برق می‌تواند به سرعت راحتی و خنکای این دستگاه را به یک آشفتگی داغ برای کیف پول شما تبدیل کند. با این وجود، نگران نباشید چراکه راهکارهای ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها مطمئن شوید که تهویه مطبوع یا کولر گازی شما به طور کارآمد کار می‌کند، شما را راحت و خنک نگه می‌دارد و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کند.
مراقب فیلتر هوای تهویه مطبوع خود باشید
ممکن است عجیب به نظر برسد اما فیلتر هوای کولر گازی شما نقش بسیار مهمی در راضی نگه داشتن کولر گازی دارد. مسدود شدن فیلتر باعث محدود شدن جریان هوا شده و باعث می‌شود که کولر گازی شما بیش از حد کار کند تا هوای خنک را وارد خانه کند. در اینجا استراتژی مناسب برای مراقبت از فیلتر هوا آمده است:
۱. فیلتر هوا را مرتب عوض کنید: فیلتر هوای تهویه مطبوع خودتان را هر یک یا دو ماه در اوج مصرف تابستانی عوض کنید. این کار باعث می‌شود که جریان هوای بهینه همیشه در داخل اتاق جریان داشته باشد و از بروز مشکل برای تهویه مطبوع شما جلوگیری شود.
۲. فیلتر را تمیز کنید: حتی یک فیلتر جدید نیز می‌تواند پر از گرد و غبار باشد. اگر فیلتر قابل استفاده مجدد است، آن را به طور مرتب طبق دستورالعمل سازنده بشویید. فیلترهای یکبار مصرف را نیز می‌توان با جاروبرقی با درجه پایین‌تر تمیز کرد تا گرد و غبارهای آن از بین بروند، آن هم قبل از اینکه لازم باشد که این فیلتر را به طور کامل عوض کنید.
خانه را عایق آفتاب کنید
جریان نور خورشید از پنجره‌های شما به داخل خانه نفوذ می‌کنند و می‌توانند به طور قابل توجهی گرما را در خانه شما افزایش بدهند و همین نیز باعث می‌شود تا کولر گازی شما برای سرد کردن خانه بیشتر کار کند. در اینجا نحوه عایق کردن خانه در برابر آفتاب آمده است:
۱. پرده‌ها را به صورت استراتژیک ببندید: پرده‌های روی پنجره‌هایی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند را در گرم‌ترین بخش‌های روز ببندید. این مانند قرار دادن یک کلاه برای خانه است، گرما از خانه خارج می‌شود و هوای خنک را در داخل نگه می‌دارد.
۲. سرمایه‌گذاری روی پنجره‌های مناسب: سرمایه‌گذاری روی پرده‌های بلک اوت و ضخیم و همچنین شیدهای بازتابنده روی پنجره می‌تواند باعث شود تا خانه شما در برابر آفتاب بازتابندگی بیشتری داشته باشد و کمتر گرما را جذب کند.
درزها را مهر و موم کنید
شکاف‌ها و درزهای کوچک اطراف پنجره‌ها و درب‌ها می‌توانند راه‌های فرار کوچکی برای هوای خنک و نقاط ورودی برای هوای گرم باشند. در ادامه راهکارهایی برای بستن این درزها آورده شده است.
۱. به دنبال درزها بگردید: به دنبال نشت هوا در اطراف پنجره‌ها، درب‌ها، پریزهای برق و هر نقطه ورودی احتمالی دیگر باشید.
۲. مهر و موم کردن شکاف‌ها: برای مهر و موم کردن هر گونه نشتی شناسایی شده، از نوار آب وهوا یا درزبندی استفاده کنید. این تعمیر ساده می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی در میزان کارآمدی کولر گازی شما ایجاد کند و خانه شما را خنک‌تر می‌کند.
از پنکه و فن‌ها استفاده کنید
پنکه‌های سقفی و پنکه‌های قابل حمل می‌توانند بهترین متحدان کولر گازی شما باشند.
۱. پنکه سقفی: پنکه سقفی خود را طوری تنظیم کنید که در فصل تابستان در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخد. این کار باعث می‌شود تا نسیم خنکی ایجاد شود و همین نیز اثر کولر گازی را افزایش می‌دهد.
۲. خنک‌کنندگی هدفمند: استفاده از پنکه‌های قابل حمل برای خنک کردن مستقیم مناطق مختلف خانه مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب می‌تواند کمک شایانی به کولر گازی یا تهویه مطبوع شما باشد.
برای بررسی کولر گازی برنامه‌ریزی کنید
درست همانند ماشین شما که به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارد، کولر گازی شما نیز از توجهی حرفه‌ای سود خواهد برد. چکاپ سالانه با سرویس حرفه‌ای کولر گازی می‌تواند کمک شایانی در عملکرد کولر گازی شما باشد. یک تکنسین ماهر می‌تواند مشکلات احتمالی را شناسایی کند، قطعات داخلی را تمیز کرده و از عملکرد بهینه کولر گازی شما اطمینان حاصل کند.
با پیروی از این نکات ساده، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تهویه مطبوع و کولر گازی شما به‌خوبی و به شکلی کارآمد کار می‌کند و خانه‌تان را خنک نگه می‌دارد و از مصرف برق بی‌رویه جلوگیری به عمل می‌آورد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;