اولین قرارداد نیروگاه سازی ایران و جمهوری چک

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ایران و چک قراردادی برای ساخت یک نیروگاه زباله‌سوز ۲۰ مگاواتی در قالب BOT امضا کردند؛ با ساخت این نیروگاه روزانه ۳۵۰ تن زباله به انرژی تبدیل خواهد شد.





هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو در نشست مشترک با «میلان شارپاتکا» رییس کمیسیون انرژی و تجارت پارلمان جمهوری چک به منظور ساخت یک نیروگاه برق زباله سوز به توافق رسیدند.





بر این اساس، قراردادی بین سازمان انرژی های نو ایران (سانا) و شرکت «پاک زیست» جمهوری چک با هدف ساخت یک نیروگاه زباله سوز ۲۰ مگاواتی در قالب قراردادهای BOT در گیلان منعقد شد. ایران و چک قراردادی برای ساخت یک نیروگاه زباله سوز ۲۰ مگاواتی در قالب BOT امضا کردند؛ با ساخت این نیروگاه روزانه ۳۵۰ تن زباله به انرژی تبدیل خواهد شد.





این نیروگاه زباله سوز ۲۰ مگاواتی در قالب قراردادهای BOT احداث و بازپرداخت سرمایه نیز از طریق فروش تضمینی برق در ۱۴ سال آتی انجام خواهد شد ضمن آنکه پیش بینی می شود این نیروگاه روزانه ۳۵۰ تن زباله را تبدیل به انرژی کند.





هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به بازدید چند ماه پیش خود از نیروگاه زباله سوز پراگ، گفت: در بازدیدی که چند ماه پیش از نیروگاه زباله سوز پراگ داشتم، متوجه شدم که جمهوری چک در ساخت نیروگاه های زباله سوز بسیار توانمند است و از آخرین تکنولوژی روز اروپا استفاده می کند.





چک از تجربیات خوبی در ساخت نیروگاه های زباله سوز برخوردار است و ما از حضور شرکت های چک برای ساخت این نوع نیروگاه ها در کشور استقبال می کنیم.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;