اولین جلسه مشترک برگزار شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اولین جلسه‌ی مشترک هیات رییسه‌ی هفتمین دوره‌ی هیات مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با مسوولان دفاتر نمایندگی، در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

 

 

حبیب الله بیطرف رییس، بهمن مومنی مقدم نایب رییس اول، محمود مقدم نایب رییس دوم، سید مهدی زرگر دبیر و رامین کرمی از اعضای هیات مدیره سازمان و همچنین جلال اوجاقی مدیر امور دفاتر نمایندگی و مسوولان دفاتر نمایندگی سازمان در استان تهران در این جلسه حضور داشتند.

 

 

در ابتدای این نشست، حبیب الله بیطرف رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن خوشامدگویی به مسوولان دفاتر نمایندگی، سازمان را به عنوان تشکلی حرفه‌ای معرفی کرد که برای ساماندهی فعالیت مهندسان در عرضه‌ی خدمات مهندسی در راستای احداث بناهایی بر اساس قانون و مقررات ملی ساختمان به منظور ارتقای سطح کیفیت ساخت و ساز و در نهایت تامین منافع ملی و منافع شهروندان و بهره برداران فعالیت می‌کند.

 

 

وی دستیابی به این هدف را مستلزم برنامه‌ریزی به منظور حرکت به سمت هدف مذکور و انجام اقدامات لازم و ارزیابی و اصلاح مستمر در این خصوص دانست و گفت: در صورت لزوم باید دوره‌های آموزشی مدیریت برای مسوولان دفاتر نمایندگی با هماهنگی امور دفاتر نمایندگی برگزار شود.

 

 

بیطرف در ادامه این جلسه بر لزوم آماده شدن زیرساخت‌ها از قبیل لینک دفاتر نمایندگی سازمان با ارگان‌های ذیربط شهری و سازمان مرکزی تاکید کرد و افزود: در ساختار جدید امور دفاتر نمایندگی به عنوان معاونت در نظر گرفته شده است که نشان دهنده‌ی اهمیت این امور و نگاه تقویتی هیات مدیره‌ی دوره‌ی هفتم به موضوع دفاتر نمایندگی است.

 

 

وی در پایان، استفاده‌ی کامل از ظرفیت‌های موجود مهندسان را خواستار شد و درخواست کرد که پیشنهادات مدنظر مسوولان دفاتر نمایندگی به منظور دستیابی به اهداف فوق‌الذکر با هماهنگی امور دفاتر نمایندگی در اختیار هیات رییسه‌‌ قرار گیرد.

 

 

در ادامه و پس از توضیحات جلال اوجاقی مدیر امور دفاتر نمایندگی سازمان در مورد وظایف و عملکرد این واحد، مسوولان هر یک از دفاتر نمایندگی ضمن معرفی خود، گزارشی اجمالی از وضعیت دفتر نمایندگی تحت مسوولیتشان (تعداد پرسنل، نوع و حجم خدمات مهندسی ارایه شده، تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در دفتر نمایندگی و …) ارایه کرده و به مهمترین مسایل و مشکلات موجود اشاره کردند.

 

 

در بخش دیگر این جلسه، بهمن مومنی مقدم نایب رییس اول سازمان ضمن خوشامدگویی گفت: دفاتر نمایندگی سازمان همواره در ادوار مختلف با چالش‌هایی روبرو بوده‌اند که شامل مسایل درون سازمانی و مسایل فرا سازمانی است.

 

 

 

وی افزود: مسایل درون سازمانی شامل تجهیز دفاتر نمایندگی از بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تهیه ساختمان مناسب جهت دفاتر نمایندگی و اختصاص محلی به منظور بایگانی اسناد، تامین پرسنل مورد نیاز و از همه مهمتر سیستم ارجاع کار و ارتباط الکترونیکی دفاتر نمایندگی سازمان با ارگان‌های محلی ذیربط و سازمان مرکزی است که ساماندهی آن‌ها مستلزم تلاش مسوولان دفاتر نمایندگی و تعامل سازنده بین آن‌ها و سازمان مرکزی به منظور رفع مسایل است.




مسایل فراسازمانی نیز شامل تعامل و ارتباط سازنده با ارگان‌های ذیربط در زمینه‌ی ساخت و ساز در حیطه‌ی مسوولیت دفاتر نمایندگی، اعتمادسازی در بین مهندسان فعال به منظور جلب مشارکت بیشتر در امور مربوطه است که در نهایت با برطرف کردن مسایل مربوط به این دو حوزه می‌توان به اصلاح فرآیندهای مربوطه دست یافت.

 

 

 

مومنی مقدم همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه‌ی فعالیت مهندسانی که نشانی ظهر پروانه‌ی آن‌ها جایی به جز شهر تهران است و عدم تناسب تعداد کار انجام شده با متراژ و میزان تعرفه‌ی دریافتی جهت ارایه خدمات مهندسی در شهرستان‌ها ارایه و تاکید کرد: می‌توان این موضوع را در هیات 5 نفره‌ی استان مطرح و مورد پیگیری قرار داد.

 

 

 

سپس سید مهدی زرگر دبیر سازمان ضمن خیرمقدم و با اشاره به اینکه شخصاً بیشترین فعالیتش در حوزه‌ی شهرستان‌ها بوده است، خواستار توجه ویژه به دفاتر نمایندگی سازمان شد و اظهار داشت: اهمیت و موجودیت شهرستان‌ها به دلیل توجه ویژه‌ای که به شهر تهران می‌شود عملاً در سایه‌ قرار گرفته است.

 

 

 

وی افزود: مهمترین راه‌کارها در جهت تقویت دفاتر نمایندگی سازمان شامل تعامل سازنده با ارگان‌ها و مسوولان ذیربط در محدوده‌ی شهرستان(فرمانداری، بخشداری، شورای شهر و شهرداری) و تعامل سازنده با استانداری به عنوان مرجع بالادستی ارگان‌های مربوطه در شهرستان است.

 

 

 

زرگر همچنین ضمن ارایه‌ی توضیحاتی در خصوص شرایط انتخاب مسوولان دفاتر و تاکید بر انتخابی بودن آن‌ها توسط مهندسان فعال در شهرستان، درخواست کرد که مسوولان دفاتر نمایندگی به نحوی موارد مربوطه را مدیریت کنند که عملکرد دفاتر زیانده نباشد. در این راستا پیشنهاد می‌شود که 65% بودجه سرمایه‌ای سازمان در ساختمان‌های مرکزی و شهرستان‌ها هزینه شود.

 

 

 

محمود مقدم نایب رییس دوم سازمان نیز از مسوولان دفاتر نمایندگی خواست تا سلامت کاری را سرلوحه‌ی اعمال خود قرار دهند و مسایل و تصمیمات در جهت بهبود امور به هیات رییسه‌ی سازمان منعکس شود.

 

 

 

رامین کرمی عضو هیات مدیره‌ی سازمان نیز ضمن تایید موارد مطروحه توسط هیات رییسه‌ی سازمان، توجه ویژه به دفاتر نمایندگی سازمان را خواستار شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;