اولین جشنوارۀ ملی ساختمان انرژی صفر

به گزارش تاسیسات نیوز، به همت سازمان انرژی­های تجدیدپذیر و بهره‌ وری انرژی برق (ساتبا) و پژوهشکدۀ فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

 

 

با هدف بسترسازی مناسب جهت تولید و نشر علم، نهادینه کردن تحقق و افزایش توان علمی پژوهشگران، ایجاد بستر رشد و توسعۀ فن­ آوری­ های ساختمان­ های جدید، بومی ­سازی فن ­آوری ­های نوین ساخت ساختمان با رویکرد کاهش مصرف انرژی، آشنایی با متخصصین و محققین داخلی و خارجی در جهت تبادل دست ­آوردهای تحقیقاتی و پژوهشی، وزارت نیرو درنظر دارد تا ازطریق سازمان انرژی­های تجدیدپذیر و بهره‌ وری انرژی برق (ساتبا) و با همکاری پژوهشکدۀ فرهنگ‌، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رویدادی را باعنوان «اولین جشنوارۀ ملی ساختمان ‌های انرژی صفر(ZEB)»، را در مهرماه 1396 برگزار نماید.

 

 

 

 

در مهم­ترین بخش این جشنواره که با حضور تیم‌های مختلف دانشجویی و غیر دانشجویی ازسراسر کشور برگزار می ­گردد، برای اولین ­بار طراحی یک ساختمان‌ انرژی (نزدیک) به صفر به چالش گذاشته خواهد شد.

 

 

 

لازم به ذکر است این جشنواره علاوه ­بر مسابقه، مشتمل بر کارگاه‌ های بین­ المللی (با حضور اساتید مطرح) و نمایشگاه تخصصی (با حضور شرکت­ها و سازمان­های فعال در این حوزه) نیز می‌ باشد. هم­چنین در اختتامیۀ جشنواره، برای اولین­ بار در ایران، اعطای نشان”جایزۀ ملی ساختمان انرژی صفر” به­ همراه جوایز نفیس به بهترین طرح و چهار تیم نیز به­ عنوان تیم­های برگزیده، اهدا می ­گردد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;