اولويت استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی‌نامه فنی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان بازوی موثر وزارت راه و شهرسازی در راستای انجام وظايف خود، گسترش فناوری‌های نوين در صنعت ساختمان و کيفی‌سازی اين صنعت بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است.






در اين رابطه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی به شرکت‌های توليد کننده يا وارد کننده معتبر انواع مصالح ساختمانی، گواهی‌نامه فنی اعطا می‌نمايد.

 

 

 

 

گواهی‌نامه فنی مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی برای آن دسته از مواد، مصالح، فرآورده‌ها و سيستم‌های ساختمانی صادر می‌شود که علاوه بر رعايت استانداردهای معتبر ملی و يا بين‌المللی و همچنين ضوابط مقررات ملی ساختمان، دارای شاخص‌های بالای کيفيت و مشخصات فنی باشند.





گواهينامه فنی مرکز به عنوان سند پشتيبان مقررات ملی ساختمان محسوب می‌شود که منحصرا از سوی اين مرکز صادر شده و نشان دهنده تطابق کامل عملکرد و کيفيت مواد، مصالح، فرآورده‌ها و سيستم‌های ساختمانی با کليه معيارهای تعريف شده در مباحث مختلف مقررات ملی ساختمان است.

 

 

 

 

در اين ميان برخی از محصولات ساختمانی مانند بلوک‌ها و پانل‌های سبک نقش تعيين کننده‌ای در مباحث مرتبط با ايمنی، بهره‌دهی مناسب، آسايش و صرفه‌جويی انرژی در ساختمان دارند.

 

 

 

 

در اين خصوص بدين‌وسيله توصيه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی جهت مصرف اين قبيل محصولات ساختمانی که دارای گواهی‌نامه فنی می‌باشند، به اطلاع مهندسين محترم عضو سازمان می‌رسد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;