اهمیت CNG در حفاظت از محیط‌زیست

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد،  امروزه «سی‌ان‌جی» دیگر نام غریبی برای مردم ایران نیست. گاز فشرده طبیعی، امروزه به حرکت درآورنده بسیاری از اتومبیل‌ها در کشور ما است.



گاز سی‌ان‌جی قبل از استفاده باید یک مرحله گندزدایی را پشت‌سر بگذارد و یک سوخت ایمن و پاک در مقایسه با سوخت‌های فسیلی مثل بنزین یا گازوئیل است.

 

خودروهایی که از گاز طبیعی بهره می‌برند 80 درصد نسبت به خودروهایی با سوخت فسیلی کمتر در تخریب لایه اوزون نقش دارند.



گاز طبیعی سوختی با احتراق پاك، تمیز و بهینه است كه سبب افزایش عمر موتور و كاهش تعمیرات آن می‌شود.


گاز طبیعی فشرده یا همان سی‌ان‌جی به نسبت بنزین از امنیت بالاتری برخوردار است.


اول آنکه این گاز از هوا سبکتر است، وجود شبكه عظيم خط لوله گاز طبيعي در اقصي‌نقاط ايران وجود اين گاز را در همه مکان‌ها در دسترس قرار داده است، بنابراين هزينه حمل و نقل اين گاز به‌شدت كاهش يافته است.


همچنين مقايسه قيمت‌هاي ميانگين سی‌ان‌جی و بنزين در بازارهاي جهاني به وضوح نشان ارزاني این سوخت نسبت به بنزين است.


متاسفانه با افزایش قیمت سی‌ان‌جی از ابتدای سال جاری و اختلاف اندک بین قیمت بنزین و سی‌ان‌جی شاهد کاهش چشمگیر مصرف این سوخت پاک هستیم که در این خصوص انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی باید راهکارهایی را برای افزایش مصرف سی‌ان‌جی پیدا کند.


افزایش جایگاه‌ها و همچنین بهبود کیفیت خدمات‌دهی جایگاه‌های سی‌ان‌جی از اقدامات مثبتی بوده که تاکنون نتوانسته هدف مورد‌نظر فعالان سی‌ان‌جی را جلب کند.


فعالان این صنعت معتقدند که باید دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهبود زیرساخت‌های این صنعت کمک کرده تا از افزایش بیشتر مصرف بنزین در کشور که منجر به افزایش واردات خواهد شد، جلوگیری شود.


 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;