اهمیت توجه به بازرسی ادواری آسانسورها

آسانسور یک خودرو است که راننده و ترمز ندارد و در ارتفاع حرکت می‌کند، در چنین وسیله‌ای هر اتفاقی ممکن است جبران‌ناپذیر باشد، پس باید به امنیت و بازرسی ادواری آسانسورها توجه ویژه داشت.
در سال رونق تولید، زمانی تولید رونق می‌گیرد که محصولات کیفی باشند و کیفیت زمانی معنا پیدا می‌کند که فرآیند استانداردسازی انجام شده باشد. در واقع رونق تولید بدون استاندارد و استانداردسازی ممکن نیست.
با توجه به اهمیت استانداردسازی آسانسورها، شهرداری‌ها اجازه صدور پایان کار برای ساختمان‌ها ندارند، مگر اینکه تجهیز آسانسور ساختمان انجام و تاییدیه رسمی از استاندارد گرفته شده باشد که این تاییدیه رسمی به صورت آنلاین برای شهرداری قابل رؤیت است.
سازمان استاندارد از کیفیت آسانسور ساختمان‌های جدید اطمینان خاطر دارد چراکه تجهیزات به صورت دقیق بررسی می‌شود، اما در برخی ساختمان‌های قدیمی که موارد و قواعد معماری و ساخت و ساز آن‌ها مناسب نبوده و آسانسورها پس از ساخت و ساز به ساختمان اضافه شده اند، نگرانی‌هایی وجود دارد و اداره کل استاندارد ضمن بازرسی و بررسی نواقص را اعلام می‌کند و اگر آسانسورها دارای نقص باشند، تاییدیه برای آنها صادر نمی‌شود.
تاییدیه آسانسور تنها یکسال اعتبار دارد و این مهم در انتهای تاییدیه ذکر می‌شود. در واقع آزمون و بازرسی ادواری آسانسور باید سالانه انجام شود و کارفرما یا بهره‌بردار می‌تواند با مراجعه به سامانه و سایت استاندارد و درج اطلاعات آسانسور، بازرسان را برای ارزیابی دعوت کند. استنباط مردم این است که بررسی ماهانه آسانسور توسط شرکت تعمیرکننده و نگهدارنده آسانسور کفایت می‌کند در حالی که بازرسی ادواری الزامی است.
در واقع، اگر بازرسی ادواری وجود نداشته باشد در صورت بروز حادثه پرداخت خسارت از سوی بیمه با مشکل مواجه خواهد شد. آسانسور یکی از حادثه‌خیزترین وسایل است. آسانسور یک خودرو است که راننده و ترمز ندارد و حرکت آن در سطح زمین نیست و در ارتفاع حرکت می‌کند، در چنین وسیله‌ای هر اتفاقی ممکن است جبران‌ناپذیر باشد، پس باید به امنیت و بازرسی ادواری آسانسورها توجه ویژه داشت.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;