انرژی خورشیدی: فناوری بهتر سال 2018

به گزارش تاسیسات نیوز، کارشناسان صنعت فناوری خورشیدی اظهار دارند که در سال 2018، مدل های c-Si با ولتاژ بالا، سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد، و بیشتر تولید و توزیع خواهند شد.


امروزه انرژی خورشیدی ارزان تر از همیشه است. می توان گفت تقریبا هر ماه یک صنعت جدید “با رعایت اصول زیست محیطی” تنظیم می شود. در سپتامبر 2017، وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد که در نظر دارد تا سال 2020 تولید صنعت خورشیدی ایالات متحده را به میزان 0.06 دلار در هر کیلووات ساعت در سال برساند.


مناقصه ی خورشیدی برای یکی از تاسیسات 300 مگاواتی در عربستان سعودی، با قیمت 0.179 دلار در هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده بود اما این رکورد در ماه نوامبر با قیمت پایین تر 0.177 دلار در هر کیلووات ساعت در مکزیک شکسته شد.


انرژی خورشیدی یکی از گزینه های جدید ارزان قیمت برای تولید برق است به خصوص در مقایسه با هزینه های بسیار زیاد ژنراتورهای سوخت فسیلی این اختلاف کاملا محسوس می باشد، علاوه بر آن انرژی خورشیدی، میزان ظرفیت تولید را سریعتر از هر سوخت دیگر افزایش می دهد.


اکثر تحلیل گران پیش بینی می کنند که در سال 2017 ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در حدود 100 گیگاوات باشد و انتظار می رود تا سال 2018 این روند رو به رشد و اقتصادی ادامه یابد.


سخنگوی JinkoSolar، گفت: PERC به یک تکنولوژی بالغ است و قرار است در تولید انبوه تولید بشود”، در واقع مدل های c-Si سهم بیشتری از بازار را به دست آورده اند و این روند تا سال 2018 ادامه خواهد یافت.


David Chang مدیر فروش شرکت ‘Solar Business’ در شرکت ال جی الکترونیک گفت: “ال جی بر روی فناوری Mono- c-Si سرمایه گذاری کرده است و همچنان در نظر دارد تا این روند را ادامه دهد؛ زیرا از نظر هزینه دارای ارزش های بی شماری برای مشتریان بوده و بهره وری فراوان را به ارمغان می آورد.


پروژه های انرژی خورشیدی همچنان به سمت سیستم های بزرگتر پیشروی خواهند کرد، به طوری که امروزه، ولتاژ های بالاتر سهم خود را در بازارهای بزرگ و مقیاس های کلان کالای مصرفی به دست آورده اند.


این شرکت در حال حاضر دارای قدرتمند ترین رشته ها با قدرت 125 کیلووات است که حتی می تواند طراحی یک بلوک قدرت 12 مگاواتی را به دست بگیرد و حداکثر بهره وری (99 درصد) را نیز حفظ نماید.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;