اندازه‌گيري و صحه‌گذاري و كاربردهاي آن

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت بهينه سازي مصرف سوخت، امروز همايش “اندازه‌گيري و صحه‌گذاري و كاربردهاي آن در طرح‌هاي بهينه‌سازي”  برگزار میشود.

 

این همایش با حضور نصرت اله سيفي مديرعامل شركت بهينه سازي مصرف سوخت و مهندس محمد مهدي رحمتي معاون مديران ارشد، تصميم‌گيران دستگاه‌هاي اجرايي و بانك‌هاي كشور و نيز نمايندگان بخش خصوصي برگزار مي‌شود.


هدف از اين همايش آشنايي اين صاحب‌نظران با پتانسيل كارايي انرژي و نقش اندازه‌گيري و صحه‌گذاري در طرح‌هاي بهينه‌سازي و نيز قراردادهاي مبتني بر عملكرد است.

 

 

براساس آيين‌نامه ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقا نظام مالي كشور ،طرح هاي بهينه‌سازي براي ارائه به شوراي اقتصاد، وجود مدارك و اسناد روش اندازه‌گيري و صحه‌گذاري الزامي مي باشد.




تهيه اين سند در مرحله امكان‌سنجي طرح اين اطمينان را بوجود خواهد آورد كه اندازه‌گيري و صحه‌گذاري نتايج طرح مربوطه با دقت قابل قبولي معتبر و قابل اطمينان خواهد بود.




شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت در راستاي اجراي وظايف خود از سال گذشته اقدام به تهيه زيرساختارهاي مربوط به اين مقوله از جمله در دسترس قرار دادن نسخه ترجمه شده پروتكل بين‌المللي اندازه‌گيري و صحه‌گذاري عملكرد انرژي (IPMVP) (كه از معتبرترين پروتكل‌هاي موجود در اين زمينه است) ، حمايت از برگزاري آموزش‌هاي متخصصين اندازه‌گيري و صحه‌گذاري با استفاده از الگوي متناظر خارجي آن و برگزاري آزمون‌هاي مربوطه كرده است.




لازم به ذكر است در اين همايش بانك‌ها به عنوان تأمين‌كنندگان مالي اين‌گونه طرح‌ها بايد با قراردادهاي مبتني بر عملكرد و پروتكل تأمين مالي مرتبط با بهينه‌سازي مصرف آشنا شوند به همين سبب از عضو هيئت مديره سازمان ارزيابي انرژي (EVO) دعوت شده تا در اين همايش به ارائه سخنراني بپردازد.




روز 24 آذر نيز كارگاهي براي آشنايي با پروتكل بين‌المللي تأمين مالي كارايي انرژي (IEEFP) ترتيب داده شده است كه از علاقمندان ورود به اين عرصه در قالب بانك‌ها و مؤسسات تأمين مالي، سرمايه‌گذاران و ناظران دعوت مي‌شود در اين كارگاه شركت نمايند.

اين كارگاه بر اساس ثبت‌نام متقاضيان برگزار خواهد شد و در آن عضو هيئت مديره EVO مدرس دوره خواهد بود.


نشانی: خیابان شریعتی، خیابان آذرشهر، کوچه لاهیجانی، تقاطع خیابان قهرمان، باشگاه شماره 1 شرکت نفت

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;