انجام آزمون‌هاي كفايت تخصصي کیفیت آب براي نخستین بار در ايران با همكاري بخش خصوصي

  آزمون‌هاي كفايت تخصصي (Proficiency Testing) کیفیت آب براي نخستین بار در ايران با همكاري بخش خصوصي در سطح شرکت های آب و فاضلاب انجام شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  و به نقل از مهندس واقفی مدیر دفتر نظارت بر بهداشت و کیفیت آب و فاضلاب این شرکت آزمون‌هاي كفايت تخصصي (Proficiency Testing) کیفیت آب براي نخستین بار در ايران با همكاري بخش خصوصي در سطح شرکت های آب و فاضلاب انجام شد.

 مهندس واقفی تأکید کرد: آزمون‌هاي كفايت تخصصي(PT) كه يكي از الزامات استاندارد ايزو ۱۷۰۲۵ و اطمينان از صحت و دقت نتايج آزمون‌هاي كيفيت آب مي‌باشد تاكنون در خارج از كشور با نمونه‌هاي مجهول وارداتي انجام مي‌گرفت که در سال ۱۳۹۱ با همكاري بخش خصوصي و تعدادي از آزمايشگاه‌هاي شركت‌هاي آب و فاضلاب كه داراي گواهينامه‌ي ايزو ۱۷۰۲۵ مي‌باشندآزمون فوق براي اولين بار در ايران انجام شد.

اين آزمون شامل پارامترهاي فيزيكوشيميايي در آب‌هاي زيرزميني و سطحي، پارامترهاي فلزات سنگين در آب‌هاي زيرزميني، پارامترهاي فيزيكوشيميايي در فاضلاب و آزمون‌هاي ميكروبيولوژي و كلر آزاد باقيمانده در آب مي‌باشد.

با انجام اين آزمون در سطح كشور توانمندي‌هاي آزمايشگاه‌هاي ما در انجام آزمون‌هاي كيفيت آب به خوبي ارزيابي شده، با شناسايي نقاط ضعف نسبت به اصلاح آن‌ها و ارتقاء توانمندي اقدام خواهد شد.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;