امضای دو تفاهم‏نامه در حاشیه نمایشگاه نفت

به گزارش تاسیسات نیوز، اتفاق مهم دیگری که در حاشیه نمایشگاه رخ داد، امضای دو تفاهمنامه مطالعاتی(MoU) توسط معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت بود.





یکی از این تفاهمنامه‏ ها با مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین(PNOC EC) برای مطالعه میدان‎های پازنان و فاز سوم دارخوین و دیگری برای مطالعه سه میدان چشمه‏خوش، پایدار غرب و سوسنگرد با مدیرعامل ایدرو امضا شد.





به گفته غلامرضا منوچهری، علاوه‌بر دو تفاهمنامه روز گذشته، تا پایان نمایشگاه چهار تفاهمنامه جدید دیگر امضا خواهد شد.





منوچهری با بیان اینکه تاکنون ۲۴ تفاهمنامه مطالعاتی با هدف ازدیاد برداشت از میدان‏های نفت و گاز با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده است، افزود: از این تعداد ۲۰ تفاهمنامه با شرکت‌های بین‏المللی و ۴ تفاهمنامه با شرکت‌های داخلی امضا شده است.





معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه‏های مطالعاتی امضا شده، شرکت ملی نفت ایران ۷۵ پروپوزال مطالعاتی دریافت می‏کند که تا کنون 20‌مورد از آنها دریافت شده است.





وی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از مطالعات متمرکز بر حوزه ازدیاد برداشت است، افزود: بررسی‏ها نشان می‌دهد امکان افزایش سه میلیون بشکه‏ای ظرفیت تولید نفت ایران وجود دارد و این برنامه ‏ریزی‎ها برای تثبیت و ارتقای جایگاه ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و جهان در نظر گرفته شده است.





به گفته وی هر یک درصد افزایش ضریب بازیافت به معنای اضافه شدن 5/ 7 میلیارد بشکه نفت به ذخایر اثبات شده کنونی(170 میلیارد بشکه) است، بنابراین توجه به حوزه افزایش ضریب برداشت اهمیت بسیاری دارد.





معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هم‌اکنون ضریب بازیافت نفت در دریای شمال از ٥٠ درصد هم فراتر رفته است، افزود: اگرچه ضریب بازیافت به عواملی از جمله طبیعت مخزن هم بستگی دارد، اما نباید از بهره‏مندی از فناوری‏های روز به این منظور غافل شد.





به گفته وی ظرف دو سال آینده 80 میلیارد دلار در بالادست صنعت نفت کشور قرارداد امضا خواهد شد که بازار کاری به ارزش ٥٠ میلیارد دلار برای شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی ایجاد می‏کند و موجی از توسعه و اشتغال‌زایی برای کشور به همراه دارد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;