اقدامی عجیب از سوی یک وزیر

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی در آستانه انتخابات نظام مهندسی دست به اقدامی عجیب زده بود.

وزیر راه و شهرسازی در راستای استقلال سازمان‌های نظام مهندسی از دولت و اصلاحات اساسی دستورالعمل و ابلاغیه‌ای را مبنی بر عدم مجوز مهندسان کارمند وزارت کشور و شهرداری‌ها به عنوان نامزد هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی صادر کرد که این ابلاغیه متعاقب منع نامزدی مهندسان کارمند دولت وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

گفته می‌شود منظور از مهندسان کارمند در این بخشنامه کلیه مسوولان ارشد، پرسنل و کارشناسانی است که به عنوان کارمند دولت در استخدام این دو نهاد قرار دارند.

در ابلاغیه وزیر آمده است: «با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تبصره ۴ ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳ و نظر به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها مطابق ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشور مصوب سال ۱۳۸۶ موسسه عمومی غیردولتی تلقی می‌شوند، در راستای اجرای مواد ۱ و ۱۵ قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ و به دلیل وجود تعارض منافع، منع انحصار و تسهیل رقابت سالم، عضویت همزمان کارکنان مراجع صدور پروانه ساختمان، کارکنان وزارت کشور، شهرداری‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان یا عضویت در شورای انتظامی یا تصدی سمت بازرس در این سازمان‌ها، جایز نیست. »

ابلاغیه وزیر در خصوص منع مهندسان شاغل در وزارت کشور و شهرداری‌ها، دو سوال عمده را ایجاد می‌کند. اول اینکه آیا حیطه اختیارات وزیر راه وشهرسازی به اندازه‌ای هست که به کارمندان وزارت کشور و شهرداری‌ها تکلیف کند که آنها نیز وارد انتخابات نظام مهندسی نشوند؟

و دومین سوال اینکه آیا این بخشنامه با فرض اینکه توسط شهرداری‌ها و وزارت کشور پابه پای وزارت راه وشهرسازی به اجرا در بیاید، شامل حال مقامات ارشد دولت که در حال حاضر در هیات‌مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی عضویت دارند، نیز می‌شود؟

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;