افزایش نظارت‌ بر ساخت و سازها با فعالیت پلیس ساختمان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: با فعالیت پلیس ساختمان نظارت‌ها و رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در شهر افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسن محمدحسینی اظهار کرد: در راستای انجام وظایفی که شهرداری در راستای نظارت بر ساخت و سازها در شهر دارد، پلیس ساختمان یا «گشت فنی» وظیفه نظارت بر ساخت و سازها در محدوده قانونی شهر را بر عهده دارد.
وی افزود: گاهی شهروندان علی‌رغم دریافت پروانه ساختمانی هنگام ساخت و ساز دانسته یا نادانسته تخلفاتی در رعایت مفاد پروانه انجام می‌دهند که پلیس ساختمان برای بازدید و نظارت بر رعایت مسایل مختلف فنی ورود پیدا کرده و بر اساس مفاد قانونی اقدام و از تخلفات جلوگیری می‌کند، همچنین تخلفات صورت گرفته را به کمیسیون ماده صد شهرداری گزارش می‌دهد.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بخش دیگر وظایف پلیس ساختمان نظارت بر اطراف شهر و تفکیک‌های بی‌ضابطه و بدون اطلاع شهرداری است زیرا هر شهروندی که قصد تفکیک و ساخت زمین خود را دارد، باید به شهرداری منطقه مربوطه مراجعه و مجوزهای لازم را دریافت کند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از نظارت بر نحوه ساخت و سازها باید توسط مهندسان ناظر انجام شود، اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری همکاری خوبی با سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد؛ مهندسان ناظر زیر مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهند و چنانچه در مراحل ساخت و ساز موارد تخلفی را مشاهده کردند، مراتب را گزارش داده تا پرونده مربوطه از طریق کمیسیون ماده صد پیگیری و با توجه به نوع تخلف، بررسی و اعمال قانون شود.
محمدحسینی گفت: ۵۸ تخلف به صورت خواسته یا ناخواسته ممکن است در مراحل ساخت به وجود آید که پلیس ساختمان با گشت‌های ویژه در مناطق ۱۵ گانه بر روند قانونی ساخت و سازها و مفاد پروانه ساختمانی نظارت می‌کند.
 وی رعایت قانون را برای همه الزامی دانست و گفت: هر گونه تخلف ممکن است باعث تضییع حقوق شهروندان شود، بنابراین چنان‌چه مالکان ساختمان قصد ایجاد تغییر در ساخت را دارند باید به شهرداری منطقه مراجعه و اصلاح نقشه را انجام دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.
منبع خبرگزاری ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;