افزایش قیمت خانه در انگلیس

نرخ تورم انگلیس در سطح کمتر از سطح هدفگذاری شده بانک مرکزی باقی ماند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از مرکز آمار انگلیس، قیمت خانه در دوازده ماه منتهی به اکتبر در انگلیس تنها ۰.۷ درصد افزایش داشته است که کمترین افزایش قیمت مسکن در این کشور طی هفت سال اخیر بوده است. در برخی از نقاط به ویژه مناطق جنوبی قیمت ها کاهشی بوده است و شهر لندن با کاهش ۱.۶ درصدی قیمت مسکن در یک سال رکورد دار بوده است.
از سوی دیگر نرخ تورم در دومین اقتصاد بزرگ اروپا در دوازده ماه منتهی به نوامبر به ۱.۵ درصد رسیده که ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ تورم پیش بینی شده قبلی بوده است. به نظر نمی رسد که قرار گرفتن نرخ تورم در کمترین سطح سه سال اخیر نیز بتواند بانک مرکزی انگلیس را برای کاهش بیشتر نرخ بهره متقاعد کند.
بانک مرکزی انگلیس در گزارشی ماه گذشته پیش بینی کرده بود که نرخ تورم این کشور در ابتدای سال ۲۰۲۰ به دلیل کاهش هزینه های آب و بخش انرژی به ۱.۲۵ درصد نیز کاهش پیدا کند اما احتمالا تا پایان سال آینده روند تورم مجددا افزایشی خواهد شد و به محدوده دو درصدی هدف‌گذاری شده نزدیک خواهد شد.
راث گریگوری، کارشناس و مشاور مسائل اقتصادی در موسسه “ کپیتال اکونومیکس” گفت: با باقی ماندن تورم در سطحی کمتر از سطح هدف گذاری شده، فشار تورمی کم و باقی ماندن نرخ رشد اقتصادی در سطح ضعیف، گزینه کاهش نرخ بهره نباید کاملا از دستور کار خارج شود.
طبق گفته مرکز آمار انگلیس، بخشی از افزایش تورم گروه مواد غذایی مربوط به تعطیلات سال نو بوده و عامل پایداری در تورم محسوب نمی‌شود در نتیجه ممکن است با پایان تعطیلات و ریزش مجدد قیمت ها، نرخ تورم بیش از پیش کاهش پیدا کند. هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن ها در نظر نمی گیرد تا پایان نوامبر به ۱.۷ درصد رسیده است.
منبع خبرآنلاین

نظرات بسته شده است.

;