اظهارات ترکان در مورد دکتر آخوندی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر ترکان مشاور و دستیار ویژه رییس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز گفت که: آخوندی به دلیل ناراحتی از استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است، به صلاح وزیر است که تا این حد مستبدانه برخورد نکند.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کشور گفت: آخوندی به دلیل ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است، در حالی که باید به آخوندی بگوییم ما مقصر استیضاح نیستیم و ما را تنبیه نکنید.

نگهداری ساختمان‌ها از طراحی مهم‌تر است

اکبر ترکان، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به بخشنامه هایی که اخیرا از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی در زمینه دوشغله های نظام مهندسی، نظارت بر ساخت و ساز و ممنوعیت برداشت 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر ارائه شده است، گفت: در خصوص مناقشاتی که اخیرا مابین رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و وزیر راه و شهرسازی پیش آمده نمی توان اعلام کرد که حق با کدام یک از آنهاست چرا که ارائه نظر در این زمینه بر عهده دادگاه است.


او در ادامه بیان کرد: از لحاظ قانون، مسئولیت کنترل ساختمان بر عهده سازمان نظام مهندسی است و به طور قطع این اقدام باید از سوی این سازمان صورت پذیرد.


ترکان اظهار داشت: در صورتی که آخوندی مخالف چنین موضوعی است باید اقدام به تغییر قانون کند، در حالی که آخوندی بارها تلاش کرده تا قانون موجود را تغییر دهد.


رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: در دولت آئین نامه ای با عنوان آئین نامه کنترل ساختمان به نگارش در آمده و درصدد بودند تا از این طریق سازمان نظام مهندسی را محدود کنند اما تاکنون موفق به انجام چنین اقدامی نشده‌اند.


ترکان با بیان اینکه این آئین نامه بارها به کمیسیون داده شده اما با مخالف همراه شده است، گفت: متاسفانه آخوندی طبق رای خود به صورت استبدادی عمل می کند و درصدد است تا مستبدانه رای خود را حاکم کند اما چنین برخورد مستبدانه‌ای از او بعید است و انتظار ما از آخوندی اهمیت دادن به نظرات دیگران است.


دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان قانونی با عنوان قانون سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارد، افزود: این دو واژه از یکدیگر جدا نیستند و در قانون گفته شده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اما آخوندی درصدد حذف بخش کنترل ساختمان از این قانون است.


او با تاکید بر اینکه اگر آخوندی نظری دارد باید آن را به مجلس ارائه دهد، اظهار داشت: در صورت کسب رای برای نظر آخوندی، همگی باید از آن تبعیت کنند درصورتی که نظرات ازائه شده آخوندی به دولت با رای همراه نشد و مجلس هم با این موضوع مخالفت کرده است، بنابراین آخوندی نباید تا این حد مستبدانه برخورد کند.


به گفته ترکان، آخوندی ضمن تبعیت از افکار عمومی، مجلس و قانون پذیر بودن باید به قانون احترام بگذارد.


رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: بحث های مطرح شده از سوی آخوندی فنی نیست؛ در حالی که اگرصحبت های او فنی و منطقی بود قادر به متقاعد کردن تمام مسئولان بود.


او در پایان با بیان اینکه به صلاح آخوندی است که تا این حد مستبدانه برخورد نکند، خاطرنشان کرد: آخوندی به دلیل ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است، در حالی که باید به آخوندی بگوییم ما مقصر استیضاح نیستیم و ما را تنبیه نکنید.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;