اطلس جامع ذخیره سازی گاز در کشور تدوین می شود

مدیر پژوهش و فناوری و فناوری شرکت ملی گاز ایران از تدوین اطلس (نقشه) جامع ذخیره سازی گاز برای نخستین بار در کشور خبر داد.

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سعید پاک سرشت با مهم بر شمردن اجرای طرح های ذخیره سازی و وجود این ظرفیت در نقاط مختلف کشور، هدف از تدوین این نقشه جامع را گردآوری اطلاعات انواع مخازن موجود در کشور(نمکی،هیدروکربوری) خواند.

وی با بیان این که، گردآوری اطلاعات مخازن در اطلس جامع ذخیره سازی گاز طبیعی، محدوده وسیعی را در بر می گیرد، اظهار کرد: در این نقشه جامع، قابلیت ها، اولویت ها و ویژگی های مناطق مورد مطالعه برای ذخیره سازی گاز مشخص خواهد شد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اطلاعات این اطلس در نرم افزار جی آی اس، جمع آوری و کاربردی خواهد شد.

به گفته وی، قرارداد تدوین این اطلس سال گذشته با پژوهشگاه صنعت نفت امضا شده است.

پاک سرشت تاکید کرد: تدوین نقشه جامع، اجرای طرح های ذخیره سازی گاز را در کشور شتاب خواهد داد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر این که، شرکت ملی گاز، طرح های دیگری را برای ذخیره سازی گاز در دست اجرا دارد، از مطالعه روی مخزن ˈقزل تپهˈ در استان گلستان خبر داد.

وی با بیان این که، استان گلستان از موقعیت مکانی مناسبی برای ذخیره سازی گاز برخوردار است، تصریح کرد: مطالعه این مخزن را دانشگاه تهران انجام داده و هم اکنون پایان یافته است.

پاک سرشت مطالعه روی از ساختار  مخزن احمدی  در استان فارس را از دیگر طرح های ذخیره سازی برشمرد و گفت: مطالعه این مخزن نیز به همت دانشگاه شیراز در دست انجام است.

 انتهای پیام/

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;