اطلاعیه سازمان در خصوص یک خبر

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان استات تهران، این سازمان اطلاعیه ای در خصوص انتشار خبری با عنوان “حق الزحمه 30 میلیارد تومانی مهندسان ناظر وثیقه وام شخصی شد” را منتشر کرد.

 

بسمه الله الرَحمن الرَحیم

 

ن وَ القَلَم وَ مَا یَسطُُرُون « ن» سوگند به قلم و آنچه می نویسند

در خصوص مطلبی که در تاریخ 1394/11/5 در پایگاه خبری صما تحت عنوان (حق الزحمه 30 میلیارد تومانی مهندسان ناظر وثیقه وام شخصی شد) منتشر و در پایان به تحلیل آن پرداخته شده و سپس بصورت پیامک انبوه اطلاع رسانی گردیده بود، شایسته است مطابق ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه زیر در صفحه اصلی آن سایت در اسرع وقت اقدام شود.

 

 

در مطلب خبری- تحلیلی مورد نظر به نقل از ( یک منبع آگاه) اعلام شده است « دو تن از اعضاء هیأت مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی» بخشی از حق الزحمه مهندسان ناظر که نزد سازمان به امانت گذاشته شده بود رابه عنوان وثیقه برای دریافت یک وام کلان برای یک شرکت خصوصی که هر دو عضو آن بوده اند ، مورد استفاده قرار داده اند و در جای دیگری از خبر آمده است که دو نفر مورد نظر(…با هدف دریافت بهره 24 درصدی از محل سپرده گذاری حق الزحمه مهندسان ناظر که سبب درآمد زایی برای سازمان می شود 30 میلیارد تومان از حق الزحمه مهندسان ناظر را در بانک شهر شعبه میدان بهمن کشتارگاه سپرده گذاری کرده اند)!

 

 

در خصوص خبر فوق:

 

1- نکاتی در آن وجود دارد که با خواندن آن ذهن حقیقت جو نسبت به صحت آن تردید و تشکیک می کند. من جمله:

 

1-1- در بخشی از خبر عنوان شده مبلغ 30 میلیارد تومان برای وثیقه دریافت وام کلان بوده و در جای دیگری بیان گردیده برای سپرده گذاری و دریافت سود 24 درصدی بوده است!

 

 

2-1- منبع خبر بصورت مبهم(یک منبع آگاه ) اعلام شده!

 

3-1- نامی از دو نفر مورد نظر که ادعا شده عضو هیأت مدیره دوره قبل بوده اند برده نشده است

 

4-1- مشخص نشده گیرنده وام به فرض صحت ادعا شخص حقیقی است یا شخص حقوقی و خودداری از معرفی آن

 

2- با تحقیقاتی که بلافاصله پس از ملاحظه خبر فوق انجام گرفت مشخص شد که:

 

1-2- بنا به تصمیم هیأت مدیره دوره قبل مبلغ 30 میلیارد تومان از منابع مالی خود سازمان و نه از محل حق الزحمه مهندسان ناظر، به بانک شهر منتقل گردیده است. این اقدام به آن لحاظ بوده که سود سپرده مذکور در بانک اول 15 درصد و در بانک اخیرالذکر 24درصد بوده است.

 

 

2-2- سود سپرده مذکور ماهانه به حساب این سازمان واریز شده است.

 

 

3-2- سپرده گذاری بنام سازمان بوده و نه هیچ شخص دیگری

 

 

4-2- مطابق قرارداد فیمابین این سازمان با بانک مذکور ،سازمان میتواند هر زمان که بخواهد سپرده خود را از حساب مورد نظرخارج و به بانک دیگری منتقل نماید

 

 

علی ایحال چون منابع مالی سازمان متعلق به همۀ اعضاء محترم سازمان است و هیأت مدیره که مورد وثوق و اعتماد اعضاء است مکلف به حفظ این امانت است شایسته است ؛

 

 

الف- « منبع آگاه » که خبر را در اختیار شما قرار داده است جهت انجام تحقیقات بیشتر و بررسی عمیق تر موضوع معرفی گردد.

 

 

ب- اسامی دو نفری که ادعا شده عضو هیأت مدیره دوره قبل هستند را به این سازمان معرفی نمائید.

 

 

همچنین چنانچه اطلاعات موثقی در اختیار آن سایت قرار دارد در اختیار این سازمان قرار داده شود تا چنانچه مشخص شد سوء استفاده ای از طرف اشخاص نسبت به منابع مالی سازمان صورت گرفته،از طریق مراجع قضایی و شورای انتظامی موضوع تا احقاق حقوق اعضاء و مجازات متخلفین احتمالی،پیگیری شود و همچنین با معرفی به شورای انتظامی برخورد جدی صورت گیرد.

 

 

متذکر می گردد با عنایت به این که درج چنین اخباری میتواند موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به هئیت مدیره سازمان و زوال اعتماد اعضاء به منتخبین خود گردد و از طرفی در خبر مذکور جرم خیانت در امانت به اعضاء هیأت مدیره دوره قبل منتسب گردیده ، این سازمان پس از انجام تحقیقات وسیعتر و کسب اطمینان کامل از کذب بودن خبر ، حق خود را برای شکایت علیه مسئولین محترم آن سایت در مراجع ذیصلاح قضایی مطابق با بندهای 8و11 ماده 6 و ماده 30 قانون مطبوعات و مواد 697و 698 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) ، محفوظ میداند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;