اطلاعيه مهم در خصوص حق الزحمه نظارت

به گزارش تاسیسات نیوز، به اطلاع می‌رساند ملاک محاسبه حق‌الزحمه نظارت هر پرونده، بر اساس زمان تشکيل پرونده مورد نظر در شهرداری می‌باشد.





بنابراین ممکن است در مواردی، محاسبه تعرفه خدمات مهندسی نظارت ارجاع شده در سال جاری، بر اساس تعرفه سنوات گذشته باشد. (به دلیل این‌که زمان تشکیل پرونده در سال جاری نبوده است.)

 

 

 

 

با توجه به این‌که مبلغ حق‌الزحمه هر پرونده در زمان ارجاع کار در کارتابل ناظران درج می‌گردد و به رويت ناظران مي‌رسد، تأييد و قبول کار ارجاع شده به منزله پذيرش نظارت با مبلغ اعلام شده می‎باشد و اعتراض بعدی در خصوص ميزان حق‌الزحمه پرونده قابل قبول نمی‌باشد و ناظر مکلف است نظارت ساختمان را با همان مبلغی که پذیرفته است انجام دهد. بديهي است پرونده‌های ارجاع شده قبل از تاريخ اين خبر نيز شرايط مشروحه فوق را دارا می‌باشند.

 

 

 

لازم به ذکر است اختلاف مبلغ ریالی زمان تشکیل پرونده و زمان ثبت قرارداد ناظر، در اولین سال بعد از ثبت قرارداد که مبلغ تعدیل سال جدید محاسبه می‌شود، از مالک دریافت و به ناظر پرداخت خواهد شد.

 

 

 

همچنین برای حل و فصل بهتر این مسئله، در شیوه‌نامه جدید محاسبه حق‌الزحمه، قرارداد نظارت و روش پرداخت، راه‌کار مناسبی دیده شده است و این مابه‌التفاوت در زمان ثبت قرارداد از مالک دریافت خواهد شد، بدیهی است پس از طی مراحل تصویب شیوه‌نامه در کمیسیون مبحث 2 و هیات مدیره محترم سازمان، این مهم به مرحله اجرا گذاشته و اطلاع رسانی خواهد شد اما تا آن زمان عمل به شیوه فعلی که در صدر اطلاعیه شرح داده شد، الزامی می‌باشد.





معاونت خدمات مهندسی

 

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;