اصفهان شهر کاهنده آلودگی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به اشاره به مهمترین اقدام‌ها و فعالیت‌های این اداره کل در دولت تدبیر وامید اظهار داشت: اصفهان موفق‌ترین کلانشهر ایران در زمینه کاهش آلودگی هوا است.




حمید ظهرابی اظهار داشت: هوای سالم در کلان‌شهر اصفهان در سال ۹۲، ۱۰۸ روز بود که در سال ۹۵ این میزان به ۲۹۴ روز افزایش یافت.

 

 

وی افزود: در این راستا حذف سوخت مازوت دردو نیروگاه اصفهان از مهم‌ترین اقدامات محیط‌زیستی بود که صورت گرفت و از انتشار روزانه ۱۷۷۱ تن آلودگی در شهر اصفهان جلوگیری شد.

 

 

وی با اشاره به بهبود کیفیت هوای اصفهان گفت: تعداد روزهای ناسالم اصفهان از ۲۵۸ روز در سال ۹۲ به ۷۲ روز در سال ۹۵ رسید .

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان را از دیگر اقدامات مهم حفاظت محیط‌زیست استان طی دو سال گذشته عنوان کرد.

 

 

ظهرابی گفت: در حوزه کاهش آلودگی هوا، افزایش ۴ برابری تعداد پایش‌های انجام شده از صنایع و واحدهای خدماتی استان از ۳ هزار و ۱۰۵ به ۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد از دیگر اقدامات محیط زیستی است که در این زمینه صورت گرفت.

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین به موضوع مقابله با گرد و غباراشاره کرد و گفت: استان اصفهان از جمله استان هایی است که بشدت هم در بخش داخلی و هم از خارج در معرض این پدیده است.

 

 

وی شناسایی کانون‌های بحران فرسایش بادی، شناسایی کانون‌های انسان ساخت مولد گرد و غبار در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان، تدوین و تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار، اجرای برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در شعاع ۵۰ کیلومتری و تدوین برنامه جامع مقابله با گرد و غبار با برش شهرستانی برای شهرستان‌های خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری از جمله اقدامات حفاظت محیط‌زیست در این زمینه عنوان کرد.

 

 

 

ظهرابی تعطیلی کارخانه‌های تولید گچ سنتی، تعطیلی و عدم تمدید معادن گچ خاکی با تصویب شورای عالی معادن کشور، انتقال پساب تصفیه‌خانه شمال اصفهان به کانون‌های فرسایش بادی، اجرای پروژه نهال‌کاری در سطح ۵ هزار هکتار و تأمین و رساندن بخشی از حق‌آبه تالاب بین‌المللی گاوخونی و جلوگیری از تبدیل آن کانون بحرانی و فرسایش باد از جمله نتایج حاصل از اجرای برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;