اصفهانی ها تغییر مصرف دادند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، بعد از انتشار خبر پر مصرف بودن اصفهانی ها در حوزه آب، تغییرات الگوی مصرف بوجود آمد که منجربههمایش ملی «مصرف بهینه آب در صنعت؛ چالش‌ها و راهکارها» در این شهر شد.



استاندار اصفهان در این همایش با پیش‌بینی کاهش مصرف آب صنایع در استان به ۷۲ ميليون مترمکعب در سال‌جاری گفت: از آنجا كه نمي‌توان صنايع را از اصفهان حذف كرد، بريدن بند ناف صنعت از آب تازه و استفاده از پساب با بهره‌برداري درست، باید در دستور کار قرار بگیرد.



رسول زرگرپور اظهار کرد: اگر چه سهم صنایع از آب حدود ۲ درصد است ولي در استان صنعتي اصفهان شاهد مصرف ۸ تا ۱۰ درصدي آب در صنایع هستيم، به طوری که در سال ۹۲ مصرف آب در صنایع استان ۱۰۰ ميليون متر مكعب، در سال ۹۳ معادل ۸۵ ميليون متر مكعب و براي امسال،۷۲ ميليون مترمکعب پيش‌بيني مي‌شود.

 

 

وی با بيان اينكه اين روند کاهشی كافي نيست، افزود: صنایع بر اساس مصوبه شوراي عالي آب بايد جز در مصرف شرب و بهداشت، ساير مصارف خود را از پساب استفاده کنند.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز به افزایش برداشت آب با مدیریت گسسته زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: زاینده‌رود باید ساماندهی شود، چرا که رودخانه محل تهاجم انواع تصرفات قرار گرفته است.



مسعود میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه جمع منابع آب حقابه‌داران زاینده‌رود 1138 میلیون مترمکعب است، اعلام کرد: زاینده رود با کمبود 770 مترمکعبی آب مواجه است.

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از برگزاری همایش بین‌المللی روز جهانی تالاب‌ها طی سال‌جاری در اصفهان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار نیمی از حقابه مصوبه محیط زیست و تالاب گاوخونی اختصاص می یابد.



حمید ظهرابی با اشاره به اینکه میزان برداشت آب‌های زیرزمینی در استان 3 برابر آب‌های سطحی است، اظهار کرد: اکنون 355 میلیون متر مکعب کسری مخازن آب داریم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;