اشتغال های موجود و ارتباط با ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، نشست تخصصی تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین برگزار شد.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در ابتدای این نشست واگذار شدن بخشی از مسئولیت ها به دفاتر نمایندگی شهرستان ها را در شفاف سازی و سرعت بخشیدن به روند امور موثر دانست و افزود: خوشبختانه شهرستان اسفراین به دلیل تعداد اندک مهندسان مجری، در این حوزه مشکل خاصی ندارد.

 

 

 

مهندس “علی اکبر رمضانی” به دستورالعمل جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص اجباری شدن اختصاص مهندسان مجری به ساختمان های ۴ سقف به بالا با هر متراژی و ساختمان هایی با حداقل ۶۰۰ متر مربع بنا با هر تعداد سقفی اشاره کرد و افزود: این دستورالعمل از آیین نامه های مصوب شده در هیئت وزیران ناشی شده و امید است در زمینه اشتغال زایی مهندسان تاثبرگذار باشد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: البته اشتغال زایی به هیچ عنوان از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست اما نص صریح قانون به اختصاص مهندس مجری برای تمامی ساخت و سازها اشاره دارد اما به دلیل ضعف فرهنگی در این حوزه، این قانون به صورت پله ای و به تدریج نهادینه خواهد شد.

 

 

 

وی با بیان این که رکود صنعت ساختمان تنها بیکاری مهندسان را در برندارد یادآور شد: حدود ۴۰ درصد اشتغال های موجود، به نحوی به صنعت ساختمان مربوط است و رکود در حوزه ساخت و ساز، بیکاری را در جامعه تشدید خواهد کرد.

 

 

 

مهندس “رمضانی” با این توضیحات بر لزوم اجرایی شدن دستورالعمل جدید که به زودی در کمیته ۴ نفره سازمان نیز به تصویب خواهد رسید تاکید کرد و گفت: در عین حال مجریان شهرستان باید به تمامی دانش این حوزه آگاهی کامل داشته باشند.

 

 

وی اظهار داشت: مجری باید با تمامی مسائل حقوقی، مالی، روابط بین کارفرما و پیمانکار، روابط بین کارگر و سرپرست کارگاه آشنا باشد و هرم نیروی انسانی را در کارگاه به خوبی بشناسد.

 

 

 

وی با اشاره به این که رشد مهندسان مجری از اهداف سازمان به شمار می رود افزود: اگر دانش های ذکر شده و همچنین دیگر مسائل حوزه اجرای ساختمان وجود نداشته باشد، دستورالعمل جدید با شکست مواجه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;