استفاده از چیلر برای تصفیه آب

 

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت Cool-Therm انگلستان، سیستم چیلری تولید کرده است که سرمایش را برای یک واحد جدید تصفیه و احیای آب در یک کارخانه صنایع غذایی فراهم می کند.

 

 

 

این دستگاه آب مورد استفاده در پخت و فراوری غذای آماده را با حذف مواد آلی تصفیه و آن را به صورت ایمن و خالص در فرایند تولید بر می گرداند. قبل از نصب این دستگاه بازیافت، کاربر نهایی مجبور بود آب پسماند را با یک تانکر دور بریزد.

 

 

 

این دستگاه که توسط شرکت Aquabio طراحی و راه اندازی شده است با رفع نیاز به دفع آب پسماند و نیز اجتناب از ورود مداوم آب تازه به فرایند تولید، صرفه جویی های قابل توجهی برای شرکت به دنبال داشته است.

 

 

مشخصات دستگاه Cool-Therm، یک چیلر هواخنک 521 کیلوواتی مجهز به اواپراتورهای مدار دوگانه و پمپ های دوقلوست که به دو مبدل حرارتی از جنس فولاد ضد زنگ متصل می شود. این کار اجازه عملکرد مداوم و نیز حالت آماده به کار برای تامین سرمایش 24 ساعته در زمان اجرای برنامه نگهداری را می دهد.

 

 

 

Aquabio یک شرکت پیشگام در حوزه بیورآکتورهای غشایی صنعتی (MBR) است که از ترکیبی از فیلتراسیون غشایی و هضم کننده های هوازی و بی هوازی برای تامین فاضلاب تصفیه شده با کیفیت بالا استفاده می کند. تصفیه با روش اسمز معکوس آب بازیافتی تامین می کند.

 

 

 

عوامل تعیین کننده در طراحی و انتخاب سیستم سرمایش، هزینه های اجرایی از جمله مصرف انرژی و خدمات و نیز اطمینان سیستم است و الزامات حیاتی برای چیلر، اعتبار و اطمینان، انعطاف پذیری و راندمان می باشد. Turbomiser بسیار کارامد و مطمئن است و با توجه به داشتن مدارها و پمپ های دوتایی انعطاف پذیری لازم برای تداوم کار سرمایش را دارا می باشد.

 

 

 

 

اب بعد از MBR با استفاده از روش اسمز معکوس Aquabio تمیز شده و در دمای حداکثر 25.7 درجه از یک طرف مبدل حرارتی عبور می کند و در یک فرایند پیوسته در دمای 12 درجه به سیستم تولید بر می گردد. سیستم می تواند دبی حداکثر 40 متر مکعب در ساعت را مدیریت کند.

 

 

 

 

انرژی حرارتی از طریق دو اواپراتور به جو تخلیه می شود و آب خنک شده انتقال حرارت به یک کانال واسط پمپ می شود تا یک هدر آب برای ا در مبدل حرارتی را حفظ کند. در نتیجه آب در حال گردش داخلی کاملاً از اب فرایند جدا نگه داشته می شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;