استفاده از شيرآلات کاهنده مصرف بيش از 30درصد مصارف آب را کاهش مي‌دهد

سرپرست روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: استفاده از شيرآلات کاهنده مصرف از جمله اصلاحات ابزاري است که به صورت ميانگين ۳۰ تا ۵۰ درصد مصارف آب را کاهش مي‌دهد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، بشير مکارم با اشاره به هفته صرفه‌جويي در مصرف آب، ضرورت استفاده صحيح از اين مايع حياتي را مورد تاکيد قرار داد و اظهار داشت: صرفه‌جويي در مصرف آب مختص به زمان و مکان خاصي نيست و هميشه بايد اين مهم را به عنوان يک اصل در زندگي مورد توجه قرار دهيم.

وي صرفه‌جويي را يکي از اصول ديني و ارزشي دانست و تاکيد کرد: در دنياي امروز نيز بشر به اين نکته دست يافته است که صرفه‌جويي در مصرف آب و حامل‌هاي انر‍‍‍ژي ضمن اينکه هزينه سبد خانوار را کاهش مي‌دهد مي‌تواند پشتوانه‌اي براي نياز فردا باشد.

سرپرست روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در ادامه با بيان اينکه بيش از 97درصد منابع آب استان بوشهر خارج از استان تأمين مي شود تصريح کرد: بيش از 54درصد آب مصرفي استان از سد کوثردر استان کهکيلويه و بوير احمد تامين مي‌شود که بوسيله خط آبرساني به طول445 کيلومتر به استان بوشهر منتقل مي‌شود.

مکارم از خط آبرساني دوم و سوم استان بوشهر به عنوان منبع دوم آب استان بوشهر پرداخت و افزود: 43درصد مصرف آب استان بوشهر نيز از منابع آبي در استان فارس شامل چشمه ساسان، چاههاي سربالش و رودخانه شاپور موسم به خط دوم و سوم آبرساني در شهرستان کازرون تامين مي‌شود که بوسيله دو خط آبرساني با عبور از نقاط صعب العبور به استان بوشهر منتقل مي‌شود.

وي افزود: تنها 3درصد آب شرب استان بوشهر از چاههاي آب شرب در نقاط مختلف استان تامين مي‌شود که بخش بسيار کمي از آب شرب استان را تامين مي‌کند.

سرپرست روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکيد کرد: با توجه به اينکه آب شرب مشترکين استان بوشهربا مشکلات و پيچيدگي خاصي تامين مي‌شود لزوم استفاده بهينه و صرفه جويي درمصرف آب دو چندان مي‌کند که لازم است مشترکين عزيز در مصرف اين ماده حياتي بيش از پيش تلاش کنند.

مکارم با بيان اينکه امروز لزوم صرفه‌جويي در مصرف آب و استفاده بهينه از اين مايع حياتي بيش از گذشته احساس مي‌شود تصريح کرد: با توجه به شروع فصل گرما و افزايش مصرف آب لازم است شهروندان با پرهيز از مصارف غير ضروري و دقت در مصارف ضروري خدمتگزاران خود را در شرکت آب و فاضلاب در تامين آب با کيفيت همراه با فشار مناسب در فصل تابستان ياري رسانند.

سرپرست روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در هفته صرفه‌جويي اذعان داشت: در اين هفته فعاليت‌هاي چشمگيري در خصوص فرهنگ بهينه سازي آب دراستان از طريق توزيع بروشور، نصب شيرهاي کاهنده مصرف در اماکن عمومي، آموزشي و مساجد، توزيع سرشير کاهنده مصرف، چاپ کتاب انجام شده است.

وي از حضور مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر در برنامه‌هاي راديويي خبرداد و گفت: در هفته صرفه جويي مصرف آب، مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربا حضور در برنامه‌هاي راديو پيام، سي مو سي تو و سلام بوشهر به ارائه و راهکارهاي صرفه جويي در مصرف آب پرداختند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;