استراتژی مدیریت انرژی شرکت بیمه موتوآ مادرید

به گزارش تاسیسات نیوز، زمانی که یکی از بزرگترین گروه های بیمه در اسپانیا تصمیم گرفت ایزو 50001 را در سیستم های مدیریت انرژی اجرا کند، به خوبی می دانست که مسیر پر پیچ و خمی را پیش رو دارد.




اما با در اختیار داشتن 23 دفتر به مساحت 208000 متر مربع، موتوآ مادرید بر این باور بود که این چالش ارزش رویارویی با آن را دارد. و امروز، تلاش های گروه به ثمر نشسته است.




در نگاه اول، گروه موتوآ مادرید ممکن است بی شباهت به شرکت بیمه موفق نسبتا بزرگ شما نباشد. این گروه بیش از 10 میلیون مشتری در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، موتورسیکلت، عمر، بهداشت و درمان، محافظت قانونی، خانه، فوت، کمک رسان، کمک هزینه، حوادث، صندوق مشترک و طرح های مستمری دارد.




دارایی های این گروه 6644 میلیون یورو برآورد شده است و بیش از 6000 نیرو در استخدام خود دارد.




این مجموعه به فرضیات خود افتخار می کند که پاسخگوی نیاز سختگیرترین مشتریان نیز می باشد. با این وجود موتوآ مادرید می داند، سیاره ای که روی آن زندگی می کنیم نیازمند بیشترین توجه است.




موتوآ تصمیم گرفت با جلوگیری از اتلاف انرژی، تعهد خود را به حفظ محیط زیست همین امروز نشان دهد تا بدین ترتیب در آینده پشیمان نباشد.




ماریو کابزوس، مدیر حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ریسک این مجموعه می گوید «گروه تلاش می کند تا به محیط زیست احترام گذاشته و جنبش پایدار را هر چه بیشتر ترویج کند.




بنابراین در صف اول پیشرفته ترین سیستم ها، روش ها، ابزارها و فن آوری ها حرکت می کند تا بهره برداری از منابع، مدیریت ضایعات و بهره وری انرژی را در دفاتر خود به حداکثر برساند.




در این مجموعه، مدیریت انرژی فراتر از مسئولیت اجتماعی است و در زمره دارایی های تجاری گروه محسوب می شود. به همین دلیل بهره وری انرژی در کسب و کار، بسیار معنادار است. برای مثال، صرفه جویی هایی که در دفاتر موتوآ انجام شده است، سبب کاهش هزینه برای مشتریان و ایجاد رقابت در بازار املاک شده است.



یافتن ابزار مناسب


موتوآ ماجراجویی خود را در اواسط سال 2013 آغاز کرد، زمانی که به دنبال تحلیل سیستم های مدیریت زیست محیطی، مدیریت ارشد شرکت از ایزو 50001 کمک گرفت.




آن ها این استاندارد را بهترین ابزار برای دستیابی به پیشرفت مستمر و صرفه جویی در مصرف انرژی می دانند.



از دیدگاه ماریو «ایزو 50001 به دلیل کاربرد متنوع و انعطاف پذیری که دارد، بهترین پاسخ برای نیاز ما که همان صرفه جویی در مصرف انرژی است می باشد. همچنین به ما امکان می دهد تا وسعت و سرعت اقدامات مختلف را با توجه به برنامه ریزی استراتژیک خود مورد ارزشیابی قرار دهیم.»




علاوه بر افزودن دفاتر مرکزی و ساختمانی اجاره ای بزرگ به این سیستم، شرکت تصمیم گرفت تا مصرف آب را نیز به این برنامه بیافزاید چرا که منابع آبی در اسپانیا بسیار محدود هستند.

منبع: مجله ایزوفوکوس

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;