استاندار فارس به تهران احضار شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمله افراد خودسر به علي مطهري در جريان سفر نيمه تمامش به شيراز، حالا و با گذشت سه روز از رخ دادن آن واكنش‌هاي متفاوتي را به دنبال داشته است. قائم‌مقام وزیر کشور ديروز با ابراز تاسف از واقعه شیراز، از تاکید وزیر کشور بر برخورد هرچه سریع‌تر با عوامل حادثه و مقصران احتمالی دولتی و نیز احضار استاندار فارس به تهران خبر داد. حسینعلی امیری ديروز دراين باره به «ایرنا» گفت كه استاندار فارس برای توضیح چگونگی رخداد این اتفاق به تهران فراخوانده شد.

او با بيان اينكه وزارت کشور نیز هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی را نمی‌پذیرد و به گروه‌های خودسر اجازه خدشه‌دار کردن امنیت شهروندان را نخواهد داد، حمله به مطهري را امری قبیح، غیرقانونی و غیرشرعی خواند. علاوه‌بر واكنش وزارت كشور به موضوع حمله به علي مطهري، مجلسي‌ها نيز در حركتي، اين موضوع را به كميسيون امنيت ملي كشانده‌اند. حسین سبحانی‌نیا، عضو اين کمیسیون از پیگیری «حادثه شیراز» توسط این کمیسیون خبر داد و در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت: «این‌گونه موارد به‌عنوان اخلال در نظم عمومی و امنیت ملی بوده و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به آن حساسیت دارد.» او همچنين تاكيد كرد كه از مسوولان ذی‌ربط درباره اينکه آیا به وظیفه خودشان در این مورد (حادثه شیراز) یا موارد مشابه عمل کرده‌اند یا نه بازخواست می‌شود.

  آگاهي از حمله به مطهري

از سوي ديگر، اقدام افراد خودسر عليه علي مطهري در شيراز واكنش احمد توكلي ديگر نماينده مجلس را نيز  برانگيخت. به گزارش سايت انتخاب، احمد توکلی با بيان اينكه این فرضیه محتمل است که مسوولان شیراز از ماجرای حمله به علی مطهری آگاه بوده‌اند، برلزوم شناسايي عاملان تاكيد كرد و گفت: سازمان‌هاي ذي‌ربط بايد باجديت موضوع را بررسي کنند و اجازه تکرار چنين اقداماتي را ندهند. اين نماينده مجلس  با بيان اينکه صرف‌نظر از موافقت يا مخالفت من با مواضع آقاي مطهري در مجلس، موضوع حمله به يک نماينده مردم بايد سريعا بررسي شود، افزود: «دادگستري و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بايد به مساله حمله و سوء‌قصد نسبت به هر فردي در جمهوري اسلامي ايران از جمله حمله اخير به ‌آقاي مطهري در شيراز ورود پيدا کند و عاملان را شناسايي و نسبت به مجازات آنها اقدامات لازم صورت گيرد؛ چراکه امنيت شهروندان از هر امري مهم‌تر است.» با اين همه و در شرايطي كه علي مطهري در بيانيه‌اي منتقدانه، از منفعل بودن استانداري در اين ماجرا انتقاد كرده بود، سیدمحمد احمدی، استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان در شیراز درباره حركت دولت براي اجراي برنامه‌هايش، گفت: «مگر عده‌ای می‌گذارند؟ عده‌ای زنجیره انسانی تشکیل می‌دهند و عده‌ای ابراز دلواپسی می‌کنند.» او پيش از اين ضمن ابراز تاسف از وقایع حادث شده برای علی مطهری در شیراز، وعده داده بود كه حتما از مطهری دلجویی و با عوامل ایجاد‌کننده این مشکل نیز برخورد مي‌شود.  به گزارش «انتخاب»، استاندار فارس با تاكيد بر اينكه كسانی‌که این اتفاقات را رقم زده‌اند، اشخاص عادی نبودند، گفت: «ما از آقاي مطهری خواسته بودیم که برای این سخنرانی به شیراز نیاید و این سفر را با چند روز تاخیر انجام دهد.»






انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;