استاندارد راهنمای مدیریت زیست محیطی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد، بازنگری استاندارد ISO 14004 که مکمل استاندارد ایزو 14001 می باشد به مرحله پیش نویس نهایی رسید.

 

نکته کلیدی بازنگری ایزو 14004 در این است که به سازمان ها کمک می کند تا بتوانند یک سیستم مدیریت زیست محیطی نظیر ایزو 14001 را به شکل موثر در مدیریت کسب و کار خود ادغام نمایند.

 

 

هدف از استاندارد ISO 14004:2016 که در آینده به بازار عرضه خواهد شد، ارائه راهنما در زمینه استقرار، اجرا، حفظ و ارتقا یک سیستم مدیریت زیست محیطی (EMS) کارا می باشد.




همچنین این استاندارد قصد دارد به سازمان ها در مدیریت مسئولیت های زیست محیطی به شکل اصولی کمک نماید که به موجب آن بتوانند در پایداری مشارکت داشته باشند.

 

 

تغییرات درحال ظهور در استانداردها با لحاظ کردن این موضوع همراه است که چگونه یک سازمان حفظ و ارتقا یک EMS را انتخاب و الزامات مدیریت زیست محیطی را در سرتاسر سیستم مدیریت کسب و کار خود اجرا می کند.


این تغییرات همچنین مطابق با تغییرات در نسخه جدیداً بازنگری شده ISO 14001:2015 می باشند.

 

 

Per Arne Syrrist، هماهنگ کننده گروه کاری که مسئول بازنگری ایزو 14004 است، گفت:” نسخه 2016 استاندارد، هم برای سازمان هایی که هنوز EMS را اجرا نکرده اند و هم برای سازمان هایی که تجربه EMS را دارند و مصمم هستند تا این سیستم را در آینده برای مقابله با چالش های زیست محیطی ارتقا دهند، یک سند راهنمای مفید خواهد بود.”

 

 

کمیته فنی ISO/TC 207/SC 1 که در زمینه سیستم های مدیریت زیست محیطی فعال است، مسئول بازنگری استاندارد ISO 14004 می باشد و انتظار می رود در ماه مارس 2016 این استاندارد را راهی بازار نماید.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;