از پارک علم و انرژی قزوین چه خبر؟!

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، یوسف گرجی مهلبانی سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین در نشستی خبری اظهار کرد: قزوین به عنوان پایلوت انرژی‌های نو در کشور مطرح شده است، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی توسط پارک علم و فناوری در دستور کار قرار دارد.



وی افزود: به همین منظور با یک شرکت آلمانی که مدیر آن یک ایرانی است قرارداد 100 میلیون یورویی بسته شده و شورای سرمایه گذاری استان 100 هکتار زمین مکان‌یابی کرده و در اختیار شرکت قرار خواهد داد و پیش‌‍بینی می‌شود تا دو ماه آینده کلنگ احداث آن بر زمین زده شود.



سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین خاطرنشان کرد: سند چشم انداز 10 ساله پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) در دست تدوین است و علاوه بر آن نیز تدوین سند توسعه نانو در استان به پارک واگذار شده و پیش بینی‌ می‌شود تا دو ماه آینده به تصویب برسد.



وی ادامه داد: نانو، حرف نخست را می‌زند ولی تنها دو شرکت از این دانش بهره می‌برند که امیدواریم با تصویب این سند، صنایع از این دانش استفاده مطلوبی داشته باشند.



گرجی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان محل اتصال دانش و بازار هستند و یکی از اهداف پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) معرفی افراد دارای ایده و دانش به صاحبان تجربه و صنایع است تا شاهد بهبود کیفیت محصولات تولیدی باشیم.



راه‌اندازی مرکز رشد انرژی‌ها نو تا پایان سال

 

وی یادآور شد: در استان قزوین 7 مرکز رشد فعالیت دارند و در نظر داریم تا پایان سال مرکز رشد انرژی‌های نو راه‌اندازی شود.



سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین در ادامه افزود: نمایشگاهی از تاریخ پانزدهم تا هفدهم آذرماه در استان برگزار می‌شود همچنین شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) از بیست و سوم تا بیست و ششم آذرماه در نمایشگاه ملی هفته پژوهش که در تهران برگزار می‌شود نیز حضور خواهند داشت.



وی اضافه کرد: 46 محصول در این نمایشگاه‌ها ارائه خواهد شد که سه محصول برای نخستین بار تجاری سازی شدند که شامل محصول تونیک گیاهی رزنا، دوربین اشعه ایکس و محصول ایروژل که نوعی عایق حرارتی است خواهد بود.



گرجی یادآور شد: همزمان با برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره ایده‌های برتر در سطح استان و کشور برگزار می‌شود که از قزوین 34 ایده برتر حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;