از انرژی های تجدیدپذیر تا دندان مصنوعی

به گزارش تاسیسات نیوز، انتخابات در فرانسه امروز برگزار می شود و مردم باید به پای صندوق های رای بروند تا دور اول این انتخابات برگزار شود.

 

 

 

رقابت در دور اول بین چهار نامزد از مجموع ۱۱ نامزد شدیدتر خواهد بود که آنها امانوئل ماکرون نامزد میانه‌روی فرانسه، مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه، فرانسوا فیون نامزد راست‌ها و ژان لوک ملانشون، نامزد چپ‌گراها است. دور دوم انتخابات هفت می(17اردیبهشت) بین دو نامزدی که بالاترین رای را در انتخابات به‌دست آورند، برگزار می‌شود.

 

 

 

طبق نظرسنجی‌ها، امانوئل مکرون، ۳۹ ساله، رقیب سرسخت مارین‌ لوپن در دور دوم انتخابات فرانسه خواهد بود. اوج‌گیری مکرون در حالی اتفاق افتاد که او هیچ پیشینه سیاسی قدرتمندی ندارد؛ هیچ‌وقت نماینده پارلمان نبوده و برای اولین بار وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.





او از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان وزیر اقتصاد فرانسوا اولاند در کابینه دولت حضور داشت و پیش از آن‌ هم، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری فرانسه بود. نقطه قوت او «قانون مکرون» است که به‌دنبال اصلاحاتی جنجالی در حوزه اقتصاد است مثل مجوز باز ماندن مغازه‌ها در روزهای یکشنبه برای مدتی طولانی‌تر و حمایت از شرکت‌های نوپا در عرصه دیجیتال.





براساس این قانون، وی می‌خواهد بیکاری را از 7/ 9 درصد به 7 درصد کاهش دهد؛ 50 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری عمومی برای پشتیبانی از طرح‌های آموزش کار، جدا شدن از زغال‌سنگ و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش مالیات شرکت‌های بزرگ و پوشش تمامی هزینه‌های مربوط به عینک، دندان‌ مصنوعی و سمعک از جمله دیگر برنامه‌های او است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;