ارایه مهارت‌های ترسیم ویژه طراحان منتشرشد

کتاب «اسکچینگ؛ اصول پایه طراحی، اسکچ و راندو در طراحی صنعتی» اثر مشترک کووس ایسن و روزلین استیور، با ترجمه زویا نوروزی، منتشر شد. این اثر، دربردارنده مهارت‌های ترسیم برای طراحان و انواع راه‌هایی است که در فرآیند طراحی استفاده می‌شوند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  علی مولایی، ویراستار علمی کتاب «اسکچینگ؛ اصول پایه طراحی، اسکچ و راندو در طراحی صنعتی» با اعلام این مطلب اظهار کرد: این اثر، شامل راهنمایی‌های گام به گام فراوانی است که چگونگی به وجود آمدن ترسیم را نشان می‌دهند.

 

وی درباره مفهوم «اسکچینگ» گفت: «اسکچینگ» مفهومی است که هر طراح و هر انسانی برای روند ‌مدار کردن تفکر و به نتیجه رسیدن، چه به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه، از آن استفاده می‌کند. طراحی صنعتی و ضرورت ارتباط برقرار کردن با متخصصان، کارفرمایان و کاربران طراح را مجبور به بهره‌گیری از «اسکچینگ» کرده است. طراح با اسکچ (طرح) زدن فکر می‌کند، ایده‌هایش را پیاده می‌کند و توسعه می‌دهد و مهم‌تر از همه، آن‌ها را ثبت می‌کند.

 

ویراستار علمی کتاب «اسکچینگ؛ اصول پایه طراحی، اسکچ و راندو در طراحی صنعتی» با بیان این‌که این اثر به‌عنوان راهنمای مرجع برای طراحان و دانشجویان طراحی محسوب می‌شود، اظهار کرد: مخاطبان در این اثر با دو واژه «Doodle» و اسکچ‌های «Thumbnail» آشنا می‌شوند. امروزه ما به ترسیمی «Doodle» می‌گوییم که غیرمتمرکز، ناخودآگاه، ساده و انتزاعی است. به‌طور عام، این واژه به طرح‌هایی که در هنگام مشغله فکری مانند زمانی که چیزهایی را هنگام مکالمه با تلفن روی برگه یا دفتر تلفن می‌کشیم، اطلاق می‌شود. در طراحی به ترسیم‌های کوچک دو بعدی یا سه بعدی با پرسپکتیو ساده که اغلب برای توسعه سریع ایده و ایده‌پردازی به کار می‌روند، «Thumbnail» گفته می‌شود.

 

مولایی با بیان این‌که فصل‌بندی کتاب حاضر، براساس سختی‌هایی که طراحان نوآموز در ابتدا با آن‌ها مواجه می‌شوند، انجام شده به ایبنا گفت: از آن‌جا که ترسیم، بهترین راه برای بیان شخصیت و هویت حسی یک محصول است، در این اثر مسایل مختلف ترسیم در رابطه با فرآیند طراحی توضیح داده شده‌اند.

 

وی در پایان در معرفی کوتاهی از نویسندگان این کتاب مهندسی، عنوان کرد: کووس ایسن، دانشیار دانشکده مهندسی طراحی صنعتی در دانشگاه دلفت هلند است که به دانشجویان، ترسیم دست آزاد و دیجیتالی آموزش می‌دهد. روزلین استیور، استاد مدعو در دانشکده سلطنتی هنر لاهه هلند است که کارگاه‌های اسکچینگ در طراحی برگزار می‌کند.

 

چاپ نخست کتاب «اسکچینگ؛ اصول پایه طراحی، اسکچ و راندو در طراحی صنعتی» با شمارگان دو هزار نسخه در 200 صفحه، به بهای 29 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب وارش منتشر شده است.  

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;