ارائه کاتالیستی ارزان برای تولید انرژی پاک

پژوهشگران شیمی دانشگاه پنسیلوانیا نانوذره ای از نیکل و فسفر ساخته اند که می تواند تولید انرژی پاک را تسریع و تسهیل کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز   گروهی از محققان به سرپرستی پروفسور “ریموند شاک” کاتالیست جدیدی ساخته اند که می تواند واکنش شیمیایی مهمی را که هیدروژن را از آب تولید می کند به طور بسیار موثری تسریع کند. این کاتالیست از نانوذره نیکل و فسفر ساخته شده که دو عنصر ارزان و فراوان در زمین هستند.

 

شاک گفت: هدف نانوذره فسفید نیکل کمک به تولید هیدروژن از آب است فرایندی که برای بسیاری از فناوری های تولید انرژی بسیار مهم ارزیابی می شود.

 

وی افزود: آب به خاطر ارزانی و وفورش سوخت ایده آلی است اما باید بتوانیم هیدروژن را از آن استخراج کنیم. در حالی که هیدروژن چگالی انرژی بالایی دارد و حامل انرژی زیادی است اما برای تولید آن نیز باید انرژی صرف شود.

 

برای تولید عملی هیدروژن، دانشمندان به دنبال راهی می گشتند تا واکنش های شیمیایی ضروری را با کاتالیست ارزانی، موثرتر و سریع تر انجام دهد.

 

به گزارش مهر ، شاک اظهار داشت: پیش از این پیش بینی هایی مبنی بر اینکه فسفید نیکل می تواند گزینه مناسبی برای تولید هیدروژن باشد در دست بود و ما سالهاست که با نانوذره فسفید نیکل کار می کنیم.

 

به گفته دانشمندان فناوری نانو ذرات درها را به سوی انرژی پاک تر و ارزان تر که کاراتر و مفید تر هستند گشوده است.

 

اکنون این پژوهشگران بهبود بیشتر عملکرد این نانوذرات را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

این محققان معتقدند موفقیت شان با فسفید نیکل می تواند راه را به سوی کشف کاتالیست های جدید دیگری که از مواد فراوان موجود درزمین ساخته می شود هموار کند.

 

این نتایج در نشریه American Chemical Society منتشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;