اختصاص درآمد نصب کنتورهای هوشمند برای طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی

 

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 94 مصوب کردند که درآمد حاصل از نصب کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی برای طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی اختصاص یابد.


 



به گزارش تاسیسات نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) خانه ملت و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور، بند (ح) تبصره 11 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

 

طبق مصوبه مجلس، به وزارت نیرو اجازه داده شد کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی هوشمند چاه‌های کشاورزی را از محل اعتبارات ردیف‌های طرح «تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل» پرداخت و به صورت اقساطی با روشی که وزارت نیرو تعیین می‌نماید از صاحبان چاه‌ها دریافت و به حساب خزانه واریز کند. 100 درصد وجوه واریزی صرفاً برای اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

 

نمایندگان مجلس همچنین در یک پیشنهادی الحاقی که به تصویب رسید، وزارت نفت را موظف کردند در راستای اجرای ماده 24 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 1389 در صورت رعایت الگوی کشت نسبت به تأمین اعتبار برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی اقدام نماید.

 

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;