احداث 11 تصفیه خانه فاضلاب در شهرکهای صنعتی/ استفاده از صندوق توسعه ملی برای زیرساخت نواحی صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با تاکید بر استفاده از صندوق توسعه ملی برای توسعه زیرساختهای نواحی صنعتی استان، اظهار داشت: تاکنون 11 تصفیه خانه فاضلاب در شهرکهای صنعتی استان احداث شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  عباس علی وفایی نژاد در جلسه هیئت امنای شهرک صنعتی شماره 2 ساری اظهار داشت: هم اکنون قالب شهرک های صنعتی استان از حداقل امکانات عمرانی برخوردار هستند.

وی افزود: تاکنون در 80 درصد شهرکها و نواحی صنعتی مازندران، فعالیت های زیرساختی توسعه شهرک های صنعتی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 10 میلیارد تومان برای احداث 11 تصفیه خانه فاضلاب هزینه شده است، تصریح کرد: 5 شهرک صنعتی در ساری داریم و هم اکنون 100 واحد در شهرک صنعتی ساری بهره برداری شده است.

وفایی نژاد بیان داشت: ساری مرکز استان هنوز نتوانست در حوزه توسعه صنعتی به قابلیت هایی برسد که در این راستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان به توسعه واحدهای صنعتی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 70 میلیون تومان برای توسعه فضای سبز شهرکهای صنعتی 1 و 2 ساری هزینه شده است، افزود: 408 درخواست شهرکهای صنعتی استان به مبلغ 681 میلیارد تومان برای تسهیلات صندوق توسعه ملی از استان بررسی شده است.

اختصاص 6900 میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی

داریوش هندویی، نایب رئیس شبکه خانه های صنعت و معدن ایران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه 6 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نزد حساب های بانک ها است، اظهار داشت: در صورتی که بانکها نسبت به پرداخت این تسهیلات به واحدهای صنعتی تعلل کنند باید به صورت ماهانه سود به بانک مرکزی پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی باید ضابطه مند باشد و بانک ها گیرهای اداری مقابل سرمایه گذاران را کم کنند، افزود: سهم واحدهای صنعتی مازندران از تسهیلات صندوق توسعه ملی کم است.

تاکید بر عدم معافیت مالیاتی در شهرکهای صنعتی ساری

میرشفیعی، عضو هیئت امنای شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری نیز در سخنانی با اشاره به اینکه صاحبان صنعت در جهت نیاز مردمی تلاش می کنند، اظهار داشت: حماسه اقتصادی از منظر رهبری باید به گونه ای صورت گیرد که دولت به جای شعار به صورت واقعی از تولیدکننده داخلی حمایت کند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان مرکز استان به دلیل عدم برخورداری شهرکهای صنعتی شماره 1 و 2 ساری از معافیت مالیاتی، رغبت کمتری به سرمایه گذاری در این نواحی می کنند، افزود: اداره کل مالیاتی استان باید نسبت به رفع موانع مالیاتی در ساری اقدام کند.

میرشفیعی گفت: احداث کارخانه زباله سوز در جوار شهرک صنعتی ساری و در نزدیکی زون غذایی این شهرک، سبب ایجاد مخاطرات زیست محیطی و انسانی خواهد شد که باید در آینده نزدیک نسبت به رفع این موانع اقدام کرد.

وی همچنین خواستار رفع مشکل آسفالت شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری شد.

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;