اجرای طرحی آموزشی در جنوب تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، طرح آموزش آشنایی با خطرات گاز منوکسید کربن و چک کردن وسایل گازسوز ساکنان محله زندیه در منطقه 18 شهرداری تهران توسط آتش نشانان منطقه 4 عملیات سازمان آتش نشانی پایتخت به اجرا درآمد.

 

این طرح در منطقه یافت آباد، محله زندیه و با هماهنگی ستاد بحران منطقه 18، ، مربیان آتش نشان داوطلب، مدیران ونیروهای آتش نشان منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.

 

بر اساس گزارش 125، حسن سیفی مدیر منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی تهران دراین باره اظهار داشت: هرساله با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش استفاده مردم از وسایل گرمازا برای گرم کردن منازل خود، صدها حوادث تلخ گازگرفتگی به دلیل آگاه نبودن شهروندان از خطرات مرگبارگازمنوکسید کربن(CO) رخ می دهد که متاسفانه منجربه مسمومیت شدید و حتی فوت افراد می شود.

 

وی اضافه کرد: دراین راستا وبه منظورپیشگیری از این نوع حوادث، تصمیم گرفتیم طرح آموزش خطرات گاز منواکسیدکربن را با کمک سایر نهادهای امدادی منطقه به طور گسترده و حتی خانه به خانه در محدوده عملیاتی منطقه 4 عملیات سازمان آتش نشانی تهران واقع در جنوب غرب تهران اجرا کنیم که در وهله نخست این طرح درمحله زندیه یافت آباد انجام شد.

 

سیفی خاطرنشان کرد: طرح آموزش آشنایی شهروندان با خطرات گاز منواکسیدکربن تا پایان این فصل ادامه یافته و تلاش می شود در مراحل بعد و به مرورتمامی محلات این منطقه تحت پوشش قرار گیرد.

 

مدیرعملیات منطقه چهارآتش نشانی در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح نیروهای شرکت کننده با ورود به هر محله با تقسیم شدن به چندین گروه، به درب منازل شهروندان مراجعه می کنند و به صورت رو در رو آموزش های مربوطه را به ساکنان ارائه می کنند.

 

سیفی ادامه داد: آنان علاوه بر اهداء بسته های آموزشی شامل بروشور، سی دی و نیز دادن آموزش های تئوری به ساکنان، در بعضی موارد با توجه به نوع وسیله گرمایشی واتصالات مربوطه ونیز پرخطر بودن سیستم خروجی دود وانتشار گاز منوکسید کربن، ضمن انجام تست و بررسی بخاری، آبگرمکن و دودکش های آن، یک دستگاه دتکتور حساس به گاز منوکسیدکربن(CO) دراین منازل نصب می شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت موازین ایمنی از سوی مردم و نیز استفاده از وسایل حرارتی استاندارد، روز به روز حوادث ناشی از انتشار گاز منواکسیدکربن و گازگرفتگی، کاهش یافته ودیگر هیچ یک از شهروندان دچار آسیب نشوند.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;