اجبار کنترل ادواری استاندارد آسانسور هنگام خرید و فروش مسکن

مدیر کل استاندارد استان تهران: قانون دریافت گواهی سلامت برای کنترل ادواری استاندارد آسانسور منازل در حال بررسی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمودرضا طاهری مدیر کل استاندارد تهران گفت: سازمان ملی استاندارد در حال بررسی ساز و کار‌های لازم برای اجرای قانونی است که براساس آن کنترل ادواری استاندارد آسانسور برای منازل مسکونی اجباری شود.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد در حال بررسی راهکار‌هایی است که براساس آن بتواند قانونی را برای کنترل ادواری استاندارد آسانسور منازل مسکونی به اجرا برساند که یکی از آن‌ها دریافت گواهی سلامت هنگام خرید و فروش منازل است. گفت: البته این مصوبه هنوز در حال بررسی است، اما براساس آن پیشنهاداتی مثل جلوگیری کردن از بیمه آسانسور‌هایی که گواهی سلامت استاندارد ندارد و یا اجازه ندادن به خرید و فروش واحد‌های مسکونی آپارتمانی که آسانسورشان کنترل ادواری نشده است از جمله راهکار‌هایی است که در این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر کل استاندارد استان تهران افزود: سازمان ملی استاندارد عزم جدی برای کنترل ادواری آسانسور‌ها در منازل مسکونی و ادارات و شرکت‌های خصوصی دارد چرا که با توجه به ۱۷ هزار گواهی آسانسوری که این سازمان در سال ۹۷ صادر کرده است اگر کنترل‌های ادواری برای این واگن‌های بدون راننده وجود نداشته باشد ممکن است در سال‌های آینده باعث بروز حادثه‌های بسیاری برای مردم شود.
بازرسی آسانسور از این جهت اهمیت دارد که اغلب بهره‌کشی از یک سیستم تا لحظه خرابی آن ادامه دارد یعنی تا زمانی که صدای آه و ناله یک سیستم به گوش نرسد سرویس ادواری و رسیدگی به آن را پشت گوش می‌اندازند. این موضوع باعث می‌شود تا هم خسارت جبران ناپذیر به آسانسور وارد شود و هم آسیب‌های جانی را برای مصرف‌کنندگان آن به دنبال داشته‌ باشد به همین دلیل توجه به نگهداری این سیستم‌ها امری ضروریست و باید نکاتی را مانند بازرسی مستمر و دوره‌ای، سرویس کردن آسانسورها و تعمیرات پیشگیرانه همواره در نظر داشت.
منبع خبرگزاری صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;