اماراتی ها، پیشرو در مدیریت فاضلاب

شهرداری ابوظبی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰، تمامی مناظر و فضاهای سبز خیابان‌های شهر با استفاده از آب فاضلاب تصفیه‌ شده آبیاری خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، امروزه جوامع پیشرفته با تفکیک فاضلاب‌های خانگی به آب سیاه و خاکستری و تصفیه آب خاکستری، از آن برای آبیاری گیاهان یا برای تامین آب فلاش تانک‌ها بهره می‌برند. این کار یکی از اقدامات جهانی در راستای جلوگیری از هدررفت آب و دوستی با محیط زیست است.
کشور امارات به علت افزایش جمعیت، برنامه‌های بلندمدت و آینده‌نگرانه‌ای برای حفظ منابع آبی خود تدارک دیده است. ابوظبی به عنوان یکی از شهرهای پیش‌رو در بخش آبیاری و کشاورزی، توانسته گام‌های بلندی را برای حفظ منابع محدود آبی امارات بردارد.
در ابوظبی به عنوان بخشی از چشم‌انداز یک شهر پایدار، دوستدار محیط زیست و سازگار با طبیعت، مدیران شهری تصمیم دارند که با جایگزینی آب تصفیه‌ شده فاضلاب‌ (TSE) در آبیاری فضاهای سبز شهری، از هدررفت آب تمیز و آشامیدنی جلوگیری کنند.

مدیریت فاضلاب به سبک ابوظبی

در حال حاضر ۸۰ درصد از این سیستم جایگزین شده است ولی شهرداری تصمیم دارد که آب مورد استفاده در تمامی سیستم‌های آبیاری و فواره‌های تزئینی مناظر و خیابان‌های شهر را تا سال ۲۰۳۰ با TSE جایگزین کند. هدف از اجرای این طرح، به حداقل رساندن مصرف آب شرب است.
شرکت خدمات فاضلاب شهر ابوظبی به عنوان یکی از مجریان این طرح، سرمایه‌ای بالغ بر ۳.۵ میلیارد درهم را برای پیشبرد این پروژه و تامین زیرساخت‌های آبیاری مانند لوله‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، برآورد کرده است. علاوه بر این برنامه، شهرداری به منظور پیشگیری از هدررفت آب، از گیاهان بومی منحصر به فرد منطقه خشک امارات برای کاشت فضای سبز خود بهره می‌برد.
منبع خبرگزاری ایمنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;