آموزش مصرف بهینه انرژی در کتاب‌های درسی تعقیب می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش مصرف انرژی در کتب درسی تعقیب می‌شود و باید در طول سال استمرار یابد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  مصطفی عابدی  در نخستین همایش سراسری بهینه‌سازی در مصرف انرژی با عنوان جهاد انرژی که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زیرساختی در باشگاه برق با حضور سرگروه‌های آموزشی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای را با مدیریت مصرف انرژی کشور منعقد کرد تا آموزش دانش‌آموزان و فرهنگیان را در مصرف بهینه انرژی داشته باشیم.

 

وی افزود: سرگروه‌های درسی در استان با ارتباط با سرگروه‌های درسی شهرستانی مفاهیم آموزشی را انتقال داده و آنان نیز موارد آموزشی در مصرف بهینه انرژی را به معلمان و دانش‌آموزان استان انتقال می‌دهند.

 

عابدی با اشاره به اینکه بررسی کتاب‌های درسی با موضوع مصرف انرژی در حال تعقیب است، تصریح کرد: آموزش مصرف بهینه انرژی باید در طول سال استمرار یابد تا در سال‌های بعد شاهد اثرگذاری مطلوب باشیم.

 

وی به برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد شد تا هنرجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای از ظرفیت‌های فنی سازمان‌های مهندسی استفاده کنند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سال گذشته با همکاری سازمان هلال‌احمر همه دانش‌آموزان و هنرجویان هنرستان‌ها مجهز به مهارت امداد و نجات شدند، بیان داشت: هنرجویان باید بتوانند در موقع حادثه اقدام علمی امدادی داشته باشند.

 

این مسئول به استانداردسازی تجهیزات آموزشی فنی در هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته سرشماری تجهیزات هنرستانی انجام شد تا در موقع لزوم اصلاح، تغییرات و تعویض تجهیزات فنی صورت گیرد.

 

عابدی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح هدایت تحصیلی 50 درصد دانش‌آموزان اول دبیرستان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شدند.

 

وی افزود: آموزش و پرورش با تعامل دستگاه‌های اجرایی زیرساختی، فنی و صنعتی می‌تواند آموزش به روز هنرجویان و هنرآموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای را داشته باشد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;