آمادگی کارشناسان آتش نشانی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر ستاد هماهنگی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی از پاسخگویی مربیان آتش نشان داوطلب به سئوالات شهروندان در خصوص وسایل گرمایشی استاندارد و گاز مونواکسید کربن خبر داد.

 

بهروز رضایی با اعلام استقرار مربیان آتش نشان داوطلب در کانکس سیار ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اظهار داشت: در این چند سال اخیر با شروع فصل سرما و استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، بیشتر با موضوع ناخوشایند مسمومیت و گازگرفتگی شهروندان با گاز مونواکسید کربن روبرو شده ایم.

 

وی ادامه داد: بابررسی های بیشتر به این نتیجه رسیدیم تا پاسخگویی تلفنی بهینه به شهروندان را در خصوص نصب وسایل گرمایشی، استفاده از وسایل استاندارد، علائم وجود گاز مونواکسید کربن در منزل و موضوعاتی از این دست را در طول روز به کارشناسان غیر از شیفت و به بانوان مربی آتش نشان داوطلب بسپاریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی خاطر نشان کرد: این افراد آموزش های لازم را در خصوص موضوعات تخصصی مربوط به علائم انتشار گاز مونواکسید کربن، نصب صحیح وسایل گرمایشی و.. فرا گرفته اند و از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان معرفی می شوند و پس از تائید کارشناسان پیشگیری همه روزه در طول ساعات اداری در کانکس سیار ستاد فرماندهی مستقر و به سئوالات شهروندان پاسخ دهند.

 

وی افزود: در گذشته کارشناسان آتش نشانی پس از اتمام شیفت در ستاد فرماندهی مستقر می شدند و سئوالات ضبط شده تلفنی شهروندان را بررسی و پاسخ می دادند که این موضوع پروسه طولانی را طی می کرد ولی با اجرای این طرح و بکارگیری بانوان کارآزموده مربی آتش نشان داوطلب با حضور خود در ستاد موقت، در همان لحظه تماس اولیه شهروند با سامانه 125 پاسخگوی مشکلات شهروندان خواهد بود.

 

رضایی با اشاره به حضور دائمی یک کارشناس پیشگیری در کنار این افراد تاکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است سئوالات شهروندان خارج از دایره سئوالات پیش بینی شده باشد یک کارشناس خبره در کنار این افراد برای راهنمایی بهتر حضور دارد تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن به نیازها و سئوالات شهروندان پاسخگو باشیم.

 

وی همچنین در راستای نحوه استفاده از خدمات تلفنی به شهروندان اعلام داشت ؛ از این پس شهروندان عزیز می توانند سئوالات خود را در تماس با سامانه 125 اعلام دارند و کارشناسان آتش نشانی در حد توان اطلاعات و راهنمایی های خود را از شهروندان دریغ نخواهند کردند و اطمینان داشته باشند در صورت عدم رفع مشکل، نیروهای همیشه آماده باش آتش نشانی با مراجعه حضوری نسبت به رفع مشکل اقدام خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;