آلاینده ها پیش بسوی منابع آبی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه کمبود آب سالم برای شهر تهران در سال 1404 مساله‌ای جدی است و حفظ کیفیت منابع موجود اهمیت بسزایی دارد، گفت: متاسفانه سدهای تامین‌کننده آب شرب تهران و منابع آب زیرزمینی در معرض تهدید انواع آلاینده‌ها قرار گرفته‌اند.





خسرو ارتقایی در دومین نشست کارگروه‌های اجرایی نظام‌نامه مدیریت جامع کیفیت منابع آب گفت: محدودیت‌های کمی و کیفی منابع آب در استان تهران و به ویژه شهر تهران باعث ایجاد شرایط ویژه‌ای در این منطقه شده است و از طرف دیگر تراکم جمعیت و مرکزیت سیاسی اقتصادی کشور در این منطقه ضرورت حفاظت از منابع موجود را چند برابر کرده است.





وی ادامه داد: شرایط خاص شهر تهران با حدود 800متر اختلاف ارتفاع بین نقاط شمال و جنوب آن و متوسط ریزش‌های جوی 142 میلی‌متر و سرانه 215 متر مکعب آب تجدیدشونده شرایط محدودتری برای تامین آب شرب ایجاد کرده است.




وی اضافه کرد: حجم و نوع آلودگی‌های آب‌های فوق به گونه‌ای است که به‌رغم فعالیت‌های گسترده این شرکت برای حفظ کیفیت آب شاخص‌های محاسباتی طی 10 سال روند کاهشی داشته است.



 

 

ارتقایی گفت: آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته و مقرر شده با توجه به وجود خشکسالی، مصوبات لازم در قالب 11 بند راهکارهای کوتاه‌مدت و 11 بند راهکارهای بلند‌مدت به تصویب برسد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;