آسانسورهای هوشمند در سال ۲۰۲۵ از راه می رسند

این روزها بسیاری از شرکت های حوزه فناوری تمرکز خود را روی ساخت خانه های هوشمند قرار داده اند. بدون شک در ماه های اخیر اخبار بسیاری در مورد ساخت هواپیمای بدون سرنشین، اینترنت نسل پنجم و چراغ های هوشمند ترافیک شنیده اید. حال به نظر می رسد نوبت به آسانسور های هوشمند رسیده که می تواند سرعت رفت و آمد انسان ها را افزایش دهد.
آسانسورهای هوشمند چگونه کار می کنند؟
قبل از اینکه صحبت در مورد آسانسورهای هوشمند را آغاز کنیم قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا باید این محصول را بسازیم؟ ایده ساخت این محصولات بسیار کارآمد است. فرض کنید یک نفر قصد دارد از آسانسور استفاده کند، او باید دکمه مربوط به آسانسور را فشار دهد و منتظر آمدن آسانسور بماند. آسانسور نیز صرف نظر از تعداد افرادی که در کابین هستند و اینکه قصد دارند در کدام طبقه پیاده شوند آسانسور را در همان طبقه متوقف می کند. این موضوع ممکن است زمان زیادی را از کاربران بگیرد.
هدف از ساخت این محصولات به خداقل رسیدن زمان برای اجرای این فرایند است. فرض کنید شما طبقه ای را که قصد دارید به آن بروید را انتخاب می کنید و آسانسور به شما کمک می کند تا سریع ترین کابین را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. در کنار زمان شما مسیر کوتاه تری را طی کرده اید که موجب افزایش عمر آسانسور نیز می شود. البته این موضوع تمام ماجرا نیست و آسانسورهای هوشمند زمانی که به تکمیل ظرفیت می رسند به مسیر خود ادامه می دهند و کاربران را در مقصد پیاده کرده و سپس به ادامه وظیفه خود می پردازند. تصور کنید آسانسور زمانی که پر شده در هیچ طبقه ای متوقف نمی شود تا به اولین مقصد برسد. این موضوع بدون شک جذابیت های بسیاری خواهد داشت.
چرا سال ۲۰۲۵ برای ساخت آسانسور هوشمند زمان مناسبی است؟
در حال حاضر سرمایه های محدودی برای این محصولات در نظر گرفته می شود و بر اساس ادعای محققین تا سال ۲۰۲۵ این سرمایه گذاری افزایش پیدا می کند و رشد خوبی خواهد داشت. از این رو به نظر می رسد ساخت این محصولات به مرور افزایش پیدا کند.
به طور کلی در سال های آینده باید دید ساخت خانه های هوشمند چه شرایطی را برای انسان ها رقم می زنند و چگونه سرعت فعالیت های ما را افزایش می دهد.
منبع کالاسودا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;