آخرین آمار از بازسازی کرمانشاه

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: مجموعا ۳ هزار میلیارد تومان خسارات اماکن مسکونی برآورد شده است که حدود ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلات و ۵۰۰ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض خواهد بود.


عزیزالله مهدیان گفت: در استان کرمانشاه هزار و ۵۹۰ روستا و ۸ شهر در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند که از این تعداد هزار و ۲۸۹ روستا خسارتی بالغ بر ۵۰ درصد داشتند. وی ادامه داد: در شهر سرپل ذهاب بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب شدند که کار کارشناسی واحدها در مناطق روستایی و شهری به اتمام رسیده است.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در زلزله اخیر بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده‌اند، گفت: از این میزان حدود ۴۲ هزار واحد تخریبی و ۵۸ هزار واحد تعمیری هستند.


وی همچنین از مقاوم‌سازی ۲ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در استان کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: به‌منظور مقاوم‌سازی ۲ هزار واحد مشاوری برای طراحی انتخاب کردیم و کارها در حال انجام است.


وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور سال ۹۷ کلیه واحدهای خسارت‌دیده در روستاها بازسازی شوند. مهدیان ادامه داد: برآورد ما این است که در شهرها زمان طولانی‌تری سپری خواهد شد و تا سال ۹۸ بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق آسیب دیده شهری زمان ببرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;