مجتمع تجاری پایتخت در محاصره آتش

آتش سوزی گسترده در مجتمع تجاری «پایتخت» در خیابان میرداماد تهران با تلاش همه جانبه نیروهای عملیات ۶ ایستگاه مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در پی انتشار دود از مجتمع تجاری پایتخت واقع در خیابان میرداماد و تماس فروشندگان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۰:۳۰ پنجشنبه شب (۲۳ اسفندماه) نیروهای عملیات ایستگاه های: ۱۱، ۱۱۶، ۴۳، ۸۴، ۱۰۸، ۸۸ و نجات ۳ را به همراه دو دستگاه خودروی نردبان، دو تشک نجات، خاور دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.
واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: آتش‌نشانان پس از ورود به این مجتمع تجاری، منبع این دود را جست‌وجو کردند که معلوم شد طبقه اول با کاربری فروشگاه تجهیزات موبایل و کامپیوتر و در طبقه سوم نیز یک رستوران دچار آتش سوزی شده و دود بسیار غلیظی این مجتمع را در بر گرفته بود.
وی افزد: نیروهای عملیات به سرعت به چند گروه تقسیم شدند که گروهی با استفاده از دستگاه های تنفسی و تجهیزات وارد مجتمع شدند و با بکارگیری لوله های آبدهی از چند جهت به سوی شعله های آتش هجوم بردندو گروهی دیگر به جستجوی محبوسین احتمالی و تخلیه فروشندگان و مالکان از مجتمع به بیرون مشغول شدند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تصریح کرد: با توجه به تعدد فروشگاه و مراکز خدمات کامپیوتری در این مجتمع، نیروهای عملیات بیش از ۳۰۰ نفر را از میان دود و آتش به بیرون منتقل کردند.
وی افزود: آتش نشانان با تلاش نفسگیر خود موفق شدند شعله های آتش را خاموش و تخلیه دود از مجتمع را آغاز کردند.
کیانی با اشاره به مهار کامل آتش سوزی و جلوگیری از سرایت شعله های آتش به قسمت های دیگر خاطر نشان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدومی در بر نداشت و آتش نشانان پس از تخلیه کامل دود از این پاساژ تجاری با ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;