آتش در موتورخانه یک آپارتمان + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، موتورخانه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی مقارن ظهر روز گذشته طعمه آتش سوزی شد و دود ناشی از آن تمام طبقات این ساختمان را فرا گرفت.


زمانی که دود شدیدی از زیرزمین ساختمان به طبقات فوقانی نفوذ کرد، ساکنان مجبور به فرار از ساختمان شدند و همچنین با سامانه 125 تماس گرفته و از آتش نشانی کمک خواستند.




ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پس از دریافت خبر این حادثه در ساعت 12 ظهر دیروز، به سرعت زنگ اعلام حادثه ی ایستگاه های 117 و 48 را بصدا درآورد و نیرو های آتش نشانی به همراه تیم نجات 2 و نیزخودروی حامل دستگاه تنفسی را روانه ی خیابان نبرد شمالی، تقاطع خیابان فرزانه کرد.


حسین دولابی فرمانده ی آتش نشانان اعزامی درباره ی این آتش سوزی اظهار داشت: محل حادثه موتورخانه ی یک ساختمان چهارطبقه ی مسکونی بود که درآن مقداری لوازم اضافی منزل قرار داده شده بود.




وی اضافه کرد: این مکان که از آن بعنوان انباری هم استفاده میشد به علت نامشخصی آتش گرفت ودود ناشی از آن کم کم در داخل تمامی طبقات این ساختمان مسکونی انتشار پیدا کرد.


دولابی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله علاوه بر قطع برق و گاز ساختمان و ایمن کردن محل، با کشیدن دو رشته لوله ی آبدهی وارد ساختمان و طبقه ی زیرزمین شده و عملیات مهار آتش را آغاز کردند.




این فرمانده آتش نشانی درادامه گفت: همزمان نجاتگران نیز برای نجات افراد گرفتار درمیان دود و آتش به جستجو در داخل ساختمان مشغول شدند که پس از جستجوی طبقات مشخص شد که هیچ کس درساختمان گرفتار نشده و همه ساکنان موفق شدند در لحظات اول این حادثه، ساختمان را ترک کنند.


وی همچنین خاطرنشان کرد: با شعله زنی و خاموش کردن کامل آتش سوزی موتورخانه، نیروهای عملیات به لکه گیری و تخلیه ی اثاثیه و اجناس نیمه سوخته به بیرون از ساختمان پرداختند و در پایان این عملیات هم دودها را ازداخل ساختمان به بیرون تخلیه کردند.




دولابی با اشاره به این که علت بروز این حادثه ازسوی کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی است، به شهروندان توصیه کرد که به هیچ وجه از موتورخانه ساختمان ها به عنوان انباری استفاده نکنند و همچنین اقلام اضافی و مواد قابل اشتعال مانند کارتن ها، چوب ها و اجناس مستعمل خانگی را درداخل پارکینگ های طبقات منفی و موتورخانه ها قرار ندهند چرا که انجام این کارهای ناایمن، خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;