آتش‌سوزی در کارگاه تولید تینر در چهاردانگه

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی سوله 400 متری تولید تینر و کابینت سازی در چهاردانگه با عملیات نفسگیر آتش نشانان مهار و خاموش شد.


در پی آتش سوزی یک کارگاه تولید تینر در چهاردانگه و اعلام درخواست نیروی کمکی از آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی ساعت 12:53 روز گذشته به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه های 12و81 را به همراه تانکر آب ایستگاه های 38 و 125 و خودروی حامل دستگاه های تنفسی ایستگاه های 22 و 62 به محل حادثه در چهاردانگه خیابان حسین آباد اعزام کرد.


داود قلی زاده معاون منطقه 4 عملیات با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک کارگاه تولید تینر در چهاردانگه درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: 53 دقیقه از ظهر امروز گذشته بود که آتش‌ نشانان تهرانی به همراه چندین دستگاه خودروی فوماتیک و تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران است آتش نشانان تهرانی به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه که دو سوله به مساحت 200 متر مربع دارای سقف های شیروانی قدیمی بود، اعزام شدند.


وی افزود: در هنگام رسیدن نیروها محل حادثه کاملا شعله ور بود و آتش و دود از فاصله دور دیده می شد. با بررسی های اولیه معلوم شد، این سوله محل تولید و نگهداری تینر است و در محل حادثه نیز حداقل سه مخزن 2 هزار لیتری تینر و 20 مخزن 220 لیتری دیگر مشاهده می شد.


معاون منطقه 4 عملیات خاطرنشان کرد: شعله های آتش به حدی بود که از همه جای این سوله به بیرون زبانه می کشید و به کارگاه مجاور آن با کاربری تولید ام دی اف و کابینت نیز سرایت کرده بود.


وی تصریح کرد: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل سوله، شعله های آتش به یک تانکر نیز سرایت کرده بود که آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده وچندین رشته لوله آبدهی آغاز کردند.


قلی زاده افزود: آتش نشانان با تلاش نفسگیر خود موفق شدند آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت به اطراف جلوگیری کردند که خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک کارگران سوله و شهروندان آسیبی وارد نشد اما چند تن از آتش نشانان بر اثر حرارت بسیار بالا دچار دودگرفتگی شدند.


در این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;