آب شیرین کن ها هم خصوصی شدند

به گزارش تاسیسات نیوز، حالا که بخش خصوصی پروژه های آبی را در بحران کم آبی به عهده گرفته است، اکنون طرح های آب شیرین کن هم به این بخش واگذار شد.

 

 

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: ۵۸ پروژه آب شیرین‌کن در استان‌ها با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که ۴۲ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۶ پروژه دیگر در حال اجرا است.




رحیم میدانی در مراسم افتتاح آب شیرین‌کن کنگان با تبریک ایام‌الله دهه فجر از تلاش‌های بخش خصوصی در راه‌اندازی پروژه آب شیرین‌کن کنگان قدردانی کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دولت‌ها خدمات زیادی برای تامین آب آشامیدنی شهرها شد بگونه‌ای که اکنون 99 درصد جمعیت شهری در کشور از آب آشامیدنی لوله‌کشی برخوردار هستند.




وی با بیان اینکه برای تامین آب آشامیدنی روستاها در دولت یازدهم با انبوهی از درخواست‌ها و مشکلاتی مواجه شدیم گفت: برای حل مشکل آب آشامیدنی روستاها با مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی 2هزار میلیارد ریال سال گذشته تخصیص یافته که امسال این رقم به 4 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.




معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه امسال 500 میلیون دلار برای تامین آب آشامیدنی روستاها مصوب شده است افزود: مجلس شورای اسلامی 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل آبرسانی به روستاها اختصاص داد که تا پایان بهمن ماه به استان‌ها برای اجرای پروژه‌ها ابلاغ می‌شود.




میدانی با بیان اینکه فرآیندی قانونی تخصیص این اعتبار طی شده است افزود: با تخصیص این اعتبار توان مالی وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاها به 2 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.




وی با بیان اینکه عزم دولت برای حل مشکلات روستاها و شهرها در تامین آب اشامیدنی جدی است گفت: حضوربخش خصوصی در مشارکت در اجرای طرح‌های آبرسانی افزایش یافته بگونه‌ای که 58 پروژه آب شیرین‌کن در استان‌ها با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که 42 پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 16 پروژه دیگر در حال اجرا است.




معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به تامین لوله برای اجرای طرح‌های آبرسانی بیان کرد: با توجه به محدودیت مالی دولت امسال بانک عامل در تامین بودجه این مهم مشارکت کرد و اکنون 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.




میدانی با اشاره به اجرای طرح آب شیرین‌کن در کنگان گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که قادر است در شبانه‌روز 10 هزار متر مکعب آب آشامیدنی تامین و وارد شبکه آبرسانی کند.




وی افزود: آب تامینی از آب شیرین‌کن به صورت تضمینی خریداری می‌شود که در این راستا وزارت نیرو هر متر مکعب آب 5 هزار و 500 تومان از بخش خصوصی خریداری می‌کند و به قیمت هر متر مکعب 400 تومان در اختیار شهروندان کنگانی قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;