آب شیرین‌کن ‌های در دست ساخت

مدیرکل دفتر تجهیزات منابع مالی و توسعه‌ مشارکت شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۷۳ آب شیرین‌کن با ظرفیت ۱۴۸ میلیون متر مکعب در سال و ۴۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در کشور در حال ساخت و بهره‌برداری است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فریبا گلریزان درباره آخرین وضعیت پروژه‌های آب شیرین‌کن در کشور گفت: از ۷۳ پروژه در حال ساخت ۱۷ پروژه آب شیرین‌کن در اولویت ساخت قرار دارد و ۵۶ پروژه نیز در حال بهره‌برداری است.
وی افزود: تمرکز این پروژه‌ها بیشتر در استان‌های حاشیه‌ای خلیج فارس و دریای عمان است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است تا ۶۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ظرفیت آب شیرین‌کن کشور اضافه شود که در فاز اول ۳۰۰ هزار مترمکعب تا سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.
وی تاکید کرد: طبق قراردادهای به امضا رسیده، باید ۳۰۰ هزار متر مکعب دیگر نیز در فاز دوم در استان‌های حاشیه‌ای خلیج فارس و دریای عمان اجرایی شود تامین آب شرب این استان‌ها از این طریق صورت گیرد.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب از پیگیری شرکت‌ آب و فاضلاب برای تقویت خرید تضمینی خبر داد و افزود: امید می‌رود با تلاش‌های صورت‌گرفته و همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه، ‌وزارت نیرو و سایر ارگان‌ها بتوانیم توزیع اعتبار را به نحو بهتری انجام دهیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;