آب از عمان می آید

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندار خراسان‌جنوبی به برگزاری جلسه شورای‌عالی آب به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری با دستور کار انتقال آب از دریای‌عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد در این جلسه تصمیم‌های خوبی برای انتقال آب به استان نیز اتخاذ شود.





سیدعلی‌اکبر پرویزی در جلسه شورای اداری شهرستان قائنات، به خشکسالی‌های چند ساله و کاهش میانگین بارندگی در کل کشور طی سال‌های اخیر اشاره کرد وافزود: به‌رغم کاهش میزان بارندگی در کشور دولت در سال جاری ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریده است که خود رکوردی بی‌نظیر محسوب می‌شود.





وی در ادامه بیکاری را مشکل نظام دانست و اظهار کرد: این معضل تنها با توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری مرتفع خواهد شد؛ از این‌رو لازم است تا با انعکاس ظرفیت‌ها و مزیت‌های بزرگ استان، زمینه توسعه اشتغال در بخش‌های مختلف بیش از پیش تقویت شود.





وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در کنار محدودیت‌ها و مشکلاتی که دارد، دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بزرگی است، یادآورشد: همه باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌ها به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا سرمایه‌گذاران با اعتماد کامل نسبت به سرمایه‌گذاری در این منطقه اقدام کنند.وی با بیان اینکه وجود برخی مشکلات منحصر به یک دولت و یا یک بازه زمانی خاص نیست، گفت: معضل اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت مشکلی است که مربوط به کل نظام بوده و از سال‌های قبل وجود داشته و احتمالا تا سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.





استاندار خراسان‌جنوبی به وجود ۴ بازارچه مرزی در استان اشاره کرد و ادامه داد: مطابق با برآوردهایی که صورت گرفته امیدواریم میزان صادرات کالا از مرز ماهیرود به افغانستان تا پایان سال‌جاری به یک میلیارد دلار برسد که در مقایسه با میزان مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۲ درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که با رایزنی‌هایی که با طرف افغانی صورت گرفته، امیدواریم بازارچه یزدان نیز هرچه سریع‌تر فعال شود.





مقام عالی دولت در استان در ادامه با بیان اینکه نباید فضای استان را فضایی تاریک، مسموم و سرشار از محرومیت‌ها و مشکلات توصیف کرد، گفت: واگویه کردن مشکلات با سیاه‌نمایی و تاریک جلوه‌دادن همه‌چیز متفاوت است، چراکه این موضوع قطعا جلوی ورود سرمایه‌گذاران به استان و فعالیت آنان را در حوزه‌های مختلف خواهد گرفت.





استاندار خراسان‌جنوبی، به وجود معادن غنی در این استان اشاره کرد وادامه داد: محصولات استراتژیک کشاورزی، مرز مشترک با کشور افغانستان، روستاهای هدف گردشگری و سنگ‌های تزئینی از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌توانند موردتوجه قرار بگیرند.پرویزی صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های استان دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با توسعه فرآوری محصولات و جلوگیری از خام‌فروشی در بخش‌های مختلف، زمینه‌های اشتغال روستاییان و مردم نقاط مختلف استان فراهم شود.





وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان باید به نحو مطلوب و مناسب برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی تبیین و معرفی شوند، افزود: باید تلاش کنیم تا خراسان‌جنوبی را به‌عنوان قطب معدنی کشور و یکی از مهم‌ترین مناطق در زمینه تولید و فرآوری محصولاتی همچون زرشک، زعفران، عناب و انار معرفی کنیم.





استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه به مشکلات شهرستان قاینات اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته امیدواریم مشکلات موجود در کارخانه فولاد قاینات هرچه سریع‌تر مرتفع شود و شاهد افتتاح این کارخانه مهم در این منطقه باشیم.





پرویزی به اقدامات انجام‌شده در زمینه دوبانده کردن مسیر ارتباطی بیرجند – قاین اشاره کرد و افزود: تجهیز و بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان قاین تا پایان سال جاری نیز از دیگر دستور کارهایی است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.وی با بیان اینکه در سال‌جاری تولید محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف 02 درصد افزایش داشته است، گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و حمایت از کشاورزان از جمله اموری بوده که در طول سه سال اخیر به‌طور جدی موردتوجه دولت قرار داشته است.




منبع: دنیای اقتصاد







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;