آب‌های زیرزمینی پس از گندزدایی و کلرزنی وارد شبکه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آب‌های زیرزمینی تا رسیدن به حد استاندارد از مدار بهره‌برداری خارج و پس از گندزدایی و کلرزنی به شبکه توزیع وارد می‌شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مرتضی عزالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر اینکه آب همدان از سلامت کاملی برخوردار است، افزود: شهرستان همدان از دو منبع آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی تأمین می‌شود، که امسال با توجه به بارش ناکافی نزولات جوی مردم باید کمال صرفه‌جویی را داشته باشند. 

 

وی با اشاره به تأمین منابع آب‌های زیرزمینی همدان اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی شهر همدان عمدتاً شامل چاه‌های موجود در دشت بهار و در محدوده جغرافیایی شهر همدان است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 95 حلقه چاه تأمین آب همدان را بر عهده دارد، بیان داشت: این آب‌ها با توجه به عبور از لایه‌های مختلف زمین، معمولاً میزان املاح شیمیایی آنها به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر از آب‌های سطحی است که همین امر هزینه‌های بیشتری برای ارتقای کیفیت آب را می‌طلبد.

 

وی ادامه داد: کیفیت آب در مناطق مختلف شهر بر حسب اینکه منبع تأمین آب سطحی یا زیرزمینی باشد، متفاوت است که با توجه به کیفیت فیزیکی آب‌های زیرزمینی معمولاً استفاده از این منابع به عنوان آب شرب نیاز به تصفیه خاصی ندارد.

 

عزالدین در بخش دیگری با تأکید بر اینکه اینگونه آب‌ها معمولاً با یک مرحله تصفیه و تنها با کلرزنی برای گندزدایی قابل استفاده به عنوان آب شرب است، افزود: بر این اساس گندزدایی و استفاده از آب تنها زمانی قابل قبول است که کیفیت شیمیایی منبع در محدوده استانداردهای تعیین شده برای آب شرب باشد که در غیر این صورت منابع زیرزمینی تا رسیدن به حدود استاندارد از مدار بهره‌برداری خارج می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آب استحصال شده از چاه‌ها برای فشار لازم به مخزن پمپاژ شده و سپس به مخازن اصلی انتقال یافته و در آنجا کلرزنی می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: پس از مرحله کلرزنی و تأمین مقدار کلر باقیمانده در محدوده مجاز در شبکه، توزیع می‌شود.

 

وی در پایان سخنانش بر لزوم صرفه‌جویی مردم در مصارف روزانه آب خود تأکید کرد و گفت: با توجه به کمبود بارشی که امسال استان همدان با آن موجه است، مردم باید با اعمال مدیریت مصرف در سطح خانواده‌، فرهنگ استفاده بهینه را در سطح جامعه نهادینه کنند.

 

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;