معرفی/ کتاب جامع هوشمند استاندارد ملي ابنيه و ساختمان ايران

 

 

اين کتاب، نخستين کتاب هوشمند ساختماني کشور است که با هدف استاندارد سازي ، بالابردن دانش فني ساخت ساز کشور ، بکارگيري فناوري هاي نوين ساختماني و تعامل ميان توليدکننده و مصرف کننده تهيه شده است .

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران ، در اين کتاب که در نوع خود کم نظير است موضوع هاي مختلفي همچون آمار ابنيه هاي تاريخي و باستاني ايران ، مطالعات کاهش خطر پذيري ساختمان ها درمقابل زلزله ، روش هاي موثر در توليد مصالح مقاوم ساختماني،راههاي حمايت از توليد کنندگان مصالح ساختماني،نقش گمرک در صنعت ساختمان ،تسهيلات بانکي وتوسعه صنعت ساختمان ، راه هاي اصلاح الگوي مصرف انرژي در ساختمان ها ،محيط زيست و نقش آن در شهرک هاي مسکوني ، سبک سازي و اهميت آن در کاهش خطرات احتمالي ناشي از زلزله در ساختمان ها تبيين شده است.

با توجه به توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور، انتشار کتابي مانند کتاب جامع هوشمند استاندارد ملي ابنيه و ساختمان ايران مي تواند کمک شاياني به ساخت وساز مسکن داشته باشد.

بر اساس قانون مصوب سال 89 مجلس شوراي اسلامي مقرر شده است بيش از 200 ميليون متر مربع پروانه ساخت مسکن صادر شود که نيازمند سرمايه اي بيش از 80 ميليارد تومان است و بيش از 60 درصد اين سرمايه نيز بايد صرف تامين مصالح و فراورده هاي ساختماني شود .

بنابراين با افزايش اطلاعات لازم در زمينه استاندارد بودن اين مصالح ، مي توان کمک بسياري به مقاوم سازي ساختمان ها داشته باشد.

کتاب جامع هوشمند استاندارد ملي ابنيه وساختمان ايران با قابليت به روز رساني اطلاعات و خدمات جانبي مختلف مربوط به صنعت ساختمان ، از اين پس در اختيار همه سازندگان ، مشاوران ، پيمانکاران وفعالان عرصه صنعت ساختمان ايران خواهد بود.

اين کتاب با همکاري و حمايت وزارت راه ، مسکن و شهر سازي ، سازمان نظام مهندسي ساختمان و اتاق تعاون مرکزي جمهوري اسلامي ايران تهيه شده است.

طراحي اين کتاب به گونه است که همه مهندسان ، مشاوران ، طراحان و سازندگان مسکن مي توانند به سهولت و بطور دقيق از هرگونه اطلاعات مربوط به توليدات لوازم و مصالح ساختماني استاندارد ايراني و خارجي ، فعاليت انبوه سازان، اتحاديه ها ، تعاوني ها و توليد کنندگان ، مطلع شوند .

در نخستين کتاب جامع هوشمند استاندارد ملي ابنيه و ساختمان ايران همچنين کالاها و صنايع توليدي مربوط به صنعت ساختمان کشور و جهان در 302 رشته طبقه بندي و دسته بندي شده است .

دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان تهران که بزرگترين نمايشگاه صنعت ساختمان خاورميانه است ، امروز با حضوررحيمي، معاون اول رئيس جمهور ، برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و سفراي خارجي و مديران و مسئولان انجمن ها ، اتحاديه ها ،تعاوني ها و تشکل هاي ساختماني ، در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران گشايش يافت.

در اين نمايشگاه ، هزار و 100شرکت داخلي و بيش از 200 شرکت خارجي ، آخرين دستاوردها و توانمندي خود در زمينه هاي مختلف صنعت ساختمان را ارائه کرده اند .

در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان تهران ، بيش از 25 کشور جهان از جمله آلمان-آمريکا-فرانسه-انگلستان- اسپانيا- ترکيه- ايتاليا-کره جنوبي- چين- اتريش- مالزي- عراق- ژاپن – هنگ گنگ و سوئد حضور دارند .

بيش از 200 هيئت خارجي از 15 کشور جهان از جمله کشورهاي ، روسيه ، بلاروس ، ترکيه ، عراق ، افغانستان ، ارمنستان ، کويت ، امارات ، قطر ، قزاقستان ، تاجيکستان و پاکستان براي شرکت در نمايشگاه و گفتگو با مقامات و توليد کنندگان و سازندگان ساختماني ، وارد کشورمان شده اند .

توليد ملي ، استاندارد جهاني ، صادرات ايراني ، شعار دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان تهران که در آن بر سبک سازي ، مقاوم سازي ، مصالح استاندارد ، کاهش قيمت تمام شده و ساخت و ساز سريع نيز تاکيد شده است.

گفتنی است همزمان با گشايش دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان ، با حضور معاون اول رئيس جمهور از کتاب جامع هوشمند استاندارد ملي ابنيه وساختمان ايران رونمائي شد.

 پایان پیام/

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;