پورشیرازی: طرح کارت مصالح ساختمانی پر از رانت است!

محمدعلی پورشیرازی احتمال داد که حتی افرادی که فاقد ساخت و ساز باشند، خواهند توانست کارت مصالح ساختمانی دریافت کنند بنابراین در این کارت، زمینه ایجاد رانت نهفته بوده و حتی بر کیفیت ساخت و ساز هم تاثیر بدی میگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، عضو هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی،کارت فروش یا تامین تعهدی مصالح ساختمانی را یک طرح خوب برشمردکه به بدترین روش ممکن، اجرایی خواهد شد.!

وزیر راه و شهرسازی چند روز قبل، از قرارگرفتن فرآیند طراحی کارت اعتباری مصالح ساختمانی با همکاری بانک مسکن برای فروش غیرنقدی مصالح وتجهیزات ساختمانی در مراحل نهایی خبر داد و گفته است که به محض نهایی شدن برای حمایت از ساخت و سازهای متناسب با الگوی غالب تقاضا در بازار مسکن اجرایی خواهد شد.

محمدعلی پورشیرازی ، اذعان داشته است که کارت فروش یا تامین تعهدی مصالح ساختمانی، یکی از طرح هایی است از کشورهای دیگر گرفته شده اما به بدترین روش ممکن اجرایی خواهد شد.

وی،احتمال دادکه حتی افرادی که فاقد ساخت وساز باشند، خواهند توانست کارت مصالح ساختمانی دریافت کنند بنابراین در این کارت، زمینه ایجاد رانت نهفته بوده وحتی برکیفیت ساخت وساز هم تاثیر بدی می گذارد.

پورشیرازی ، کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن را با اجرای کارت مصالح ساختمانی رد کرد و گفت که هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و امکان پذیر نیست.

امیرامینی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی کمی پیشتر گفته بود که اجرایی کردن طرح کارت مصالح ۳۰ درصد از قیمت تمام شده تولید مسکن را کاهش می‌دهد.

شورای هماهنگی مسکن اخیرا طرح خرید اعتباری تجهیزات و مصالح ساختمانی توسط سازندگان مسکن را به تصویب رسانده و مدل عملیاتی این طرح بزودی تهیه و اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد، اما در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح در حال انجام است.

منبع نود اقتصادی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;