دشت‌های اطراف کرمان دیگر کشش حفر چاه ندارند

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه راهی جزء انتقال آب حوزه به حوزه برای تامین آب استان کرمان نداریم افزود: دشت های اطراف کرمان دیگر کشش حفر چاه و استفاده از منابع آب های زیرزمینی را ندارند و انتقال آب تنها راه تامین نیاز آب استان کرمان است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیات نیوز، سید مصطفی آیت اللهی موسوی در جمع خبرنگاران به موضوع آب استان کرمان اشاره کرد و گفت: با وجود بارندگی های خوب ابتدای سال، اما در تامین آب شرب شهر کرمان با مشکلات زیادی روبرو بوده به طوری که در پیک مصرف به ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب نیازمند بودیم.
وی به طرح های کوتاه مدت و بلند مدت برای تامین آب استان کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های کوتاه مدت استان برای حل مشکل آب شهر کرمان در تابستان جاری، خرید چند حلقه چاه از برخی صنایع استان کرمان بود که توانستیم آب این چاه ها را به مدار آبی شهر کرمان وارد کنیم.
آیت اللهی موسوی با بیان اینکه فاز اول طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان در مراحل نهایی کار است و تا پایان سال جاری و یا اوایل سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید افزود: طبق توافقات صورت گرفته است قرار است که بتوانیم بخشی از آب مازاد این طرح را از طریق سرچشمه به شهر کرمان انتقال دهیم تا در کوتاه مدت مشکل آب شرب شهر کرمان نیز از این طریق حل شود.
وی به طرح انتقال آب از بهشت آباد نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز جزء طرح های بلند مدت استان برای تامین آب شرب کرمان است اما اولویت دولت، طرح های کوتاه مدت تامین آب برای این منطقه است اما در مجموع در پروژه انتقال آب از بهشت آباد نیز برخی از مجوزهای اجرای این پروژه صادر شده و هم اکنون لوله گذاری این پروژه از سمت کرمان در حال اجراست.
معاون عمرانی استاندار کرمان در ادامه درباره سوالی پیرامون وضعیت پروژه فاضلاب شهر کرمان نیز گفت: تا پایان سال گذشته به دلیل اینکه تامین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات دولتی و به صورت ملی تامین شه بود، این پروژه با مشکلات عدیده مواجه شده بود به طوری که از سال ۷۵  تا سال گذشته تنها شاهد ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه بودیم.
وی ادامه داد: سال گذشته و طبق توافقات صورت گرفته با مجموعه‌ای از صنایع استان مقرر شد، پروژه های فاضلاب سه شهرستان کرمان، زرند و سیرجان به صورت مشارکتی با بخش صنعت اجرایی شود که این کار در شهر کرمان توسط شرکت فولاد بوتیا هم اکنون در حال اجراست و پیش بینی شده این پروژه ۵ ساله در کل شهر کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد.
آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه بخشی از تامین مسکن مهر در استان های کشور مربوط به تعاونی های مسکن بود که متاسفانه در برخی موارد با مشکلات عدیده ای این تعاونی‌ها روبرو شدند، ادامه داد: در مجموع سیاست دولت تدبیر و امید بر این است که کلیه پروژه های مسکن های مهر تا پایان این دولت به اتمام برسد که خوشبختانه در استان کرمان نیز با پیگیری های صورت گرفته، وضعیت این مسکن ها به نقاط خوبی رسیده است.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های مسکن مهر در استان کرمان در حوزه خدمات زیربنایی با مشکلات جدی روبرو بوده که دغدغه استان، حل این مشکلات است، افزود: برای حل این مشکلات باید تامین اعتبار لازم از سوی وزرتخانه های مربوطه صورت گیرد که خوشبختانه در جلسه اخیر شورای مسکن، توافقات خوبی را در این راستا داشتیم و امیدواریم با حل این مشکلات، شاهد باشیم در آینده نزدیک خیلی از واحدهای مسکن مهر در استان کرمان افتتاح و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در استان کرمان در هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت پروژه های مختلفی در نقاط مختلف استان کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد که در مجموع ۶۵۴ پروژه دولتی و خصوصی با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان در این هفته در استان کرمان خواهیم داشت.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;